پایان نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام

پایان نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام
دوشنبه 8 آذر 1400 - 19:49

نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام با محوریت لغو تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه ملت ایران، که از ساعت 14 و 30 به وقت محلی در هتل کوبورگ وین از سرگرفته شده بود، پس از یک ساعت به کار خود پایان داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش های رسیده از وین، نشست افتتاحیه امروز (دوشنبه) کمیسیون مشترک برجام به ریاست مشترک علی باقری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا که از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی آغاز شده بود پس از یک ساعت پایان یافت.

بعد از پایان نشست، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در توئیتی خاطرنشانکرد، شرکت کنندگان در این نشست درخصوص برداشتن گام های فوری بعدی توافق کردند؛ نشستی که کاملا موفقیت آمیز آغاز شد.

طبق برنامه اعلام شده قرار است انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست را برعهده داشت، درباره نتیجه نشست، با خبرنگاران گفت‌وگو کند.

هیأت ایرانی به ریاست علی باقری کنی، در نشست امروز با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی-اقتصادی حضور یافته بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در یادداشتی درباره مذکرات وین تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران به رغم تمامی بدعهدی‌های غرب در برجام بار دیگر به منظور نشان دادن حسن نیت و با هدف غایی لغو تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی، آماده گفت وگوی نتیجه محور برای دستیابی به "توافق خوب" با ۱+۴ است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها