جنبش یمنی از آغاز اعتراض‌ تا برکناری دولت هادی خبر داد

جنبش یمنی از آغاز اعتراض‌ تا برکناری دولت هادی خبر داد
سه شنبه 9 آذر 1400 - 12:55

با فروپاشی اقتصادی در عدن و دیگر مناطق تحت تسلط دولت مستعفی یمن، یک جنبش یمنی از آغاز اعتراض تا زمان ساقط کردن این دولت خبر داد.

العالم - یمن

خشم مردمی در عدن در جنوب یمن علیه دولت مستعفی و فراریِ مقیم در ریاض، به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و ائتلاف سعودی-اماراتی بالا گرفته است و مردم به واقعیت فاجعه‌بار کنونی در نتیجه ادامه سقوط ارزش ریال یمن در برابر دلار در این مناطق اعتراض دارند.

بر اساس گزارش «وکاله الصحافه الیمنیه»، در همین ارتباط جنبش «شباب عدن» در بیانیه‌ای از تشدید «تنش‌های انقلابی» علیه دولت هادی تا ساقط کردن این دولت و تمام طرف‌های دخیل در وضعیت امروز، اخراج نیروهای ائتلاف و پایان دادن به هیمنه آن بر تمام تأسیسات حیاتی خبر داد.

این جنبش در ادامه به طرف‌های سیاسی درباره بهره‌برداری از این تحرکات مردمی هشدار داد و افزود، تنش‌ها ادامه خواهد داشت و به اموال عمومی و خصوصی آسیبی وارد نخواهد شد.

جنبش جوانان عدن در ادامه تمامی اتحادیه‌های کارگری خواست مسؤولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و حامی تحرکات در محکومیت وضعیت بد معیشتی حاضر باشند.

جنبش‌های مردمی و اتحادیه‌ها پیش‌تر خواستار نافرمانی مدنی و برگزاری اعتراض در محکومیت فروپاشی اقتصادی در عدن و دیگر مناطق تحت تسلط دول مستعفی شده بودند.

چندی پیش، نهاد موسوم به «المجلس الإنتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) تأکید کرد که دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی»، نمی‌تواند کمترین خدمات را برای استانهای جنوبی فراهم کند.

این شورا با انتشار بیانیه‌ای گفت که دولت مستعفی «در بازگشت دولت به عدن جدی نیست» و حاضر نیست «توافق ریاض» را اجرایی کند

پربیننده ترین خبرها