از سوی اولیانوف اعلام شد؛

موضع‌گیری روسیه درباره برچیدن تحریم‌های ضدایرانی توسط آمریکا

موضع‌گیری روسیه درباره برچیدن تحریم‌های ضدایرانی توسط آمریکا
سه شنبه 9 آذر 1400 - 17:57

نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی امروز در خصوص برچیدن تحریم‌ های ضدایرانی توسط آمریکا در مذاکرات جاری در وین واکنش نشان داد.

العالم - اروپا

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین امروز سه شنبه در پیامی توییتری در خصوص پیش شرط آمریکا پیرامون برچیدن تحریم‌های ایران موضوع گیری کرد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در این خصوص نوشت: ایالات متحده تأیید کرده که حاضر است تمامی تحریم‌های مغایر با مفاد توافقات صورت گرفته در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) علیه ایران را برچیند، به این شرط که ایران به طور کامل به اجرای شرایط توافقنامه هسته ای بازگردد.

این دیپلمات روس در عین حال افزود: البته درمذاکرات دیپلماتیک چندجانبه، شیطان در جزئیات لانه می‌کند. در حال حاضر فهرست مشخص تحریم هایی که باید برچیده شوند، در حال بررسی قرار دارد.

این در حالیست که «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین شب گذشته در گفتگویی پس از پایان بخشی از گفتگوهای وین اظهار داشت که هیأت ایرانی در مذاکرات برای برچیدن همه تحریم‌های اعمال شده از زمان آغاز سیاست فشار حداکثری توسط دونالد ترامپ و برخی از تحریم‌های مربوط به دوره باراک اوباما مصمم است و روسیه خواسته‌های ایران را منطقی می‌داند.

به گفته اولیانوف، ایرانی‌ها که موضوع اصلی آنها در مذاکرت وین، لغو تحریم‌های آمریکاست، توافق کردند که به موازات لغو تحریم‌ها، کار بر روی مذاکرات بر اساس پارامترهای اولیه توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ باشد.

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین افزود: مهمترین نکته مذاکرات روز نخست این است که تصمیم گرفته شد مذاکرات از لحظه تعلیق در ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) از سر گرفته شود و احتمال برگزاری نشست دیگری درباره برجام در سطح رؤسای هیأت‌ها تا پایان هفته جاری در وین امکان پذیر است.

این دیپلمات روسی در ادامه تاکید کرد که ایران همچنان آماده گفتگوی مستقیم با آمریکا در چارچوب گفتگوهای احیای برجام نیست و روند احیای برجام آسان نخواهد بود، چون اختلاف‌ها میان ایران و کشورهای غربی همچنان پا برجاست.

اندکی پیش از این، «انریکه مورا» از مقامات اروپایی حاضر در مذاکرات وین از فضای نخستین نشست مشترک میان ایران و طرف‌های برجامی ابراز خشنودی کرده و آن را مثبت خوانده بود. انریکه مورا که ریاست مذاکرات هسته‌ای ایران از طرف اروپا را برعهده دارد، گفته بود: نظر وی پس از اولین گفتگوها در وین با مذاکره‌کنندگان جدید ایرانی (که به گفته او تمایل به تعامل جدی نشان داده‌اند)، مثبت است. ایران به خواسته خود مبنی بر لغو همه تحریم‌ها اصرار دارد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها