" الجزایر دژ مقاومت".. ما قومی هستیم که خداوند ما را با اسلام عزت داده است

سه شنبه 9 آذر 1400 - 18:13

در میان هشتگ های الجزایری که صبح امروز در شبکه های اجتماعی این کشور ترند شد، هشتگ "الجزایر، دژ مقاومت"، هشتگ های "توپ طلایی" و "اومیکرون" به چشم می خورد.

العالم داغ‌های اجتماعی

به دنبال اظهارات "عبدالمجید تبون" رئیس جمهوری الجزایر در جمعه شب در جمع رسانه ها مبنی بر اینکه تهدید الجزایر از سوی مغرب‌، ننگ و عار است و از سال 1948 اتفاق نیفتاده است، مردم الجزایر "هشتگ الجزایر دژ مقاومت را به وفور در شبکه های اجتماعی به کار بردند.

تبون با اشاره به اظهارات "یئیر لبید" وزیر امور خارجه اسرائیل درجمع رسانه های مغربی، گفت: ما هم درکنار مغرب درباره نقش دولت الجزایر درمنطقه که به ایران نزدیک تر شده ودرحال فراخوان ضد موافقت با عضویت اسرائیل دراتحادیه افریقا به عنوان عضو ناظر است، نگران هستیم.

"عمر هلال" نماینده دائم مغرب در سازمان ملل، الجزایر را به تلاش برای تنش افزایی علیه مغرب" دراقدامی با هدف شانه خالی کردن از وضعیت اجتماعی و اقتصادی خطرناک " متهم کرد.

تحولات بین مغرب و الجزایر و نزدیک شدن مغرب به رژیم صهیونیستی، درپی آن صورت می گیرد که مغرب و اسرائیل اخیرا، توافق همکاری دفاعی امضا کردند.

طبق گزارش های رسانه ای، تل آویو با تجهیز رباط به جنگنده ها و بالگردها و به سامانه های دفاعی هوایی پیشرفته موافقت کرده است.درحالیکه الجزایر، از جبهه پولیساریو که از سال 1976 با مغرب بر سر منطقه صحراء ، منازعه دارد .. جبهه پولیسارو به دنبال استقلال کامل از مغرب است.درحالیکه مغرب این منطقه را بخشی جدایی ناپذیر از خاک خود می داند.

این تحولات، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را بر آن داشت تا از موضع الجزایر و عبدالمجید تبون رئیس جمهوری این کشور درقبال قضیه فلسطین تمجید کند. سامی ابوزهری رئیس بخش سیاسی حماس در منطقه خارج از فلسطین ، گفت : جنبش حماس از موضع پایدار الجزایر که درسخنرانی رئیس جمهوری این کشور به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، نمودار شد، تمجید می کند.

پربیننده ترین خبرها