مکرون به منطقه خلیج فارس سفر می‌کند

مکرون به منطقه خلیج فارس سفر می‌کند
سه شنبه 9 آذر 1400 - 19:30

منابع خبری از سفر قریب الوقوع «امانوئل مکرون » به کشورهای منطقه خلیج فارس خبر داد.

العالم - اروپا

شبکه العربیه عربستان سعودی امروز(سه شنبه) به نقل از یک منبع آگاه نوشت که رئیس جمهوری فرانسه روزهای سوم و چهارم دسامبر(۱۲ و ۱۳ آذر) به کشورهای عربستان، قطر و امارات سفر می‌کند.

العربیه بدون اشاره به نام این منبع افزود:کاهش تنش و درگیری در منطقه یکی از محور مذاکرات «امانوئل مکرون» با مقامات کشورهای یاد شده از جمله «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان است.

این شبکه عربستان سعودی اضافه کرد که بحث و بررسی در باره برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت عراق و یمن از دیگر موضوعات مورد نظر رئیس جمهوری فرانسه درسفر به کشورهای منطقه خلیج فارس است.

العربیه به نقل از منبع یاد شده افزود که در مذاکرات میان «مکرون» و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و به پرونده هسته‌ای ایران و وضعیت عراق و یمن پرداخته خواهد شد.

پیش از این نیز کاخ الیزه در ۲۶ نوامبر (پنج آذر) از سفر «امانوئل مکرون» به کشورهای حاشیه خلیج فارس در ماه آینده میلادی (دسامبر) خبر داده بود.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از شرکای راهبری فرانسه در منطقه هستند و با پاریس روابط سیاسی و اقتصادی بالایی دارند.

«نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس در اکتبر گذشته توسعه روابط این کشورها و فرانسه برای تامین منافع مشترک و تقویت امنیت و ثبات منطقه را با اهمیت دانست.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها