واکنش کتائب حزب الله به نتایج تحقیقات ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی»

واکنش کتائب حزب الله به نتایج تحقیقات ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی»
سه شنبه 9 آذر 1400 - 20:15

کتائب حزب الله عراق در بیانیه‌ای به نتایج تحقیقات ترور نخست‌وزیر این کشور واکنش نشان داد

العالم - عراق

«ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق در تلگرام خود در رابطه با هدف قرار گرفتن منزل الکاظمی اعلام کرد اغلب سیاستمداران و مسئولان امنیتی و حتی سفرای کشورهای بزرگ می‌دانند که هدف قرار گرفتن الکاظمی دروغ است.

وی افزود: الکاظمی حین هدف قرار گرفتن دروغین خانه خود اصلا در آنجا حضور نداشته است. تیم الکاظمی باید به همه ثابت کنند که این اتفاق رخ داده است.

العسکری ادامه داد که نکاتی هست که باید روشن شود؛ اولا ثابت کردن حضور الکاظمی حین حضور در منزل هدف قرار گرفته شده، الاعرجی اعلام کرد که مواد منفجره از نوع سی 4 بوده و همه می‌دانند که این نوع مواد منفجره در اینگونه عملیات استفاده نمی‌شود.

مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله گفت: نکته دیگر این است که افسرانی که بازداشت شدند باید هرچه سریعتر آزاد و در کنفرانسی کم و کیف قضیه را توضیح دهند. تمام سران مقاومت و کمیته هماهنگی تصمیم گرفتند که در تحقیقات شرکت کنند.

وی تصریح کرد که: پیغام‌های رمز‌گذاری شده مردان مقاومت را نمی‌ترساند. نکته آخر این است که تاکید می‌کنیم اتفاق‌هایی که در انتخابات رخ داد یک کلاهبرداری و دروغ بزرگ در تاریخ ملت عراق بود.

«قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق درباره روند تحقیقات مربوط به حمله به منزل «مصطفی الکاظمی» گفت: کمیته تحقیقات به ریاست من و عضویت دفتر نخست‌وزیری، وزرا و مسئولان امنیتی تشکیل شد، در این کمیته شخصیت‌های مهم و دارای تخصص درخصوص الزامات تحقیقات حضور دارند.

الاعرجی با بیان اینکه برای کمیته تحقیقات ثابت شد که حمله به منزل نخست‌وزیر با دو پهپاد انجام شده است، گفت: حمله با پرتاب دو راکت که یکی به سقف خانه الکاظمی اصابت کرده و دومی در حیاط خانه فرود آمده است، صورت گرفت همچنین یکی از راکت‌ها منفجر و دومی عمل نکرد، ما مشخصات پهپادی که به منزل نخست‌وزیر حمله کرد را به دست آورده‌ایم.

وی تاکید کرد که حمله با راکت به منزل الکاظمی موید آن است که مستقیما به جان نخست‌وزیر سوء قصد شده بود

پربیننده ترین خبرها