درخواست ایلهان عمر از جمهوری‌خواهان برای مقابله با اسلام‌ستیزی

درخواست ایلهان عمر از جمهوری‌خواهان برای مقابله با اسلام‌ستیزی
چهارشنبه 10 آذر 1400 - 08:35

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا از سران جمهوری‌خواه خواست برای مقابله با نفرت‌پراکنی درباره مسلمانان بکوشند

العالم - امریکا
بنابر گزارش آسوشیتدپرس، ایلهان عمر، عضو دموکرات ایالت مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا با پخش یک پیام صوتی تهدیدآمیز که برایش ارسال شده است، از رهبران حزب جمهوری‌خواه خواست برای مقابله با نفرت‌پراکنی درباره مسلمانان تلاش کنند. او همچنین از جمهوری‌خواهان خواست افرادی را که به تشدید این وضع دامن می‌زنند، مسئول پیامدهای رفتارشان بدانند.
خانم عمر که یکی از معدود نمایندگان مسلمان در کنگره آمریکا به شمار می‌رود به کرات از سوی تحلیلگران محافظه‌کار و تعدادی از جمهوری‌خواهان در کنگره مورد حمله قرار گرفته است ، وی معتقد است رفتار این افراد، دفعات ارسال پیام‌های تهدید به مرگش را افزایش داده است.
در آخرین مورد از این برخوردها، «لورن بوبرت،» نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالت کلرادو در یک پیام ویدئویی خانم عمر را عضوی از یک «گروه جهادی» معرفی و او را به یک تروریستِ حامل بمب تشبیه کرد.
ایلهان عمر در این خصوص و در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «وقتی یک عضو کنونی کنگره یک همکارش را عضو گروهی جهادی معرفی می‌کند و برای القای انفجار کنگره به دست من به دروغ‌پردازی متوسل می‌شود،این تنها حمله به من نیست بلکه حمله‌ای به میلیون‌ها مسلمان در کشور محسوب می‌شود. ما نمی‌توانیم تظاهر کنیم این سخنرانی نفرت‌انگیز از سیاست‌مداران ارشد پیامدهایی واقعی به همراه ندارد.»
وی سپس آخرین پیام صوتی تهدید به مرگش را پخش کرد و گفت : از زمان حضور در کنگره صدها مورد از آنها را دریافت کرده است.

خانم عمر افزود: این پیام پس از انتشار ویدئوی روز دوشنبه لورن بوبرت برایش ارسال شده است.
عمر در پایان اینطور نتیجه گرفت: «زمان آن فرا رسیده است که حزب جمهوری‌خواه برای مقابله با نفرت‌پراکنی درباره اسلام در میان اعضایش واقعاً کاری انجام دهد و آنهایی را که به این شرایط دامن می‌زنند، مسئول بداند.»

پربیننده ترین خبرها