روسیه و آمریکا و سناریوی درگیری رعب آور نظامی

روسیه و آمریکا و سناریوی درگیری رعب آور نظامی
جمعه 12 آذر 1400 - 14:59

وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه در حالی با یکدیگر دیدار کردند که تنش میان دو کشور بر سر اوکراین ادامه دارد اما طرفین تمایل خود را برای حل دیپلماتیک این بحران اعلام کردند.  

العالم – آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به عواقب خطرناک حمله روسیه به اوکراین هشدار داد و سرگئی لاوروف نیز نسبت به درگیری رعب آور نظامی در اوکراین ابراز نگرانی کرد.

بلینکن که مدتی قبل روسیه را به تحریمهای سنگین تهدید کرده بود، در سخنانش گفت که روسیه در صورت حمله به اوکراین با عواقب وخیمی مواجه خواهد شد.

لاوروف نیز ناتو را به استقرار تاسیسات نظامی اش در نزدیکی مرزهای روسیه متهم کرد و گفت که پیوستن اوکراین به این سازمان برای کشورش خط قرمز است.

به رغم تهدیدات متقابل، دو طرف در زمینه ادامه گفت وگو توافق کردند و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که پوتین رئیس جمهور روسیه و بایدن همتای آمریکایی وی در روزهای آتی با یکدیگر دیدار کنند.

البته کارشناسان معتقدند که بحران میان روسیه و کشورهای غربی درباره اوکراین هر روز افزایش می یابد لذا مسکو اعلام کرد که امکان درگیری جدید در شرق اوکراین زیاد بوده و نسبت به لحن خصمانه کی اف و افزایش اقدامهای چالش برانگیز این کشور نگران است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها