پیش بینی بانک آمریکایی درباره افزایش شدید بهای نفت

پیش بینی بانک آمریکایی درباره افزایش شدید بهای نفت
جمعه 12 آذر 1400 - 17:12

بانک جتریز آمریکا اعلام کرد: با توجه به مشکلات در چرخه تأمین نفت در بازار بین‌الملل قیمت نفت خیلی بیشتر از میزان کنونی بالا خواهد رفت.

العالم - اقتصادی

به گزارش CNBC، بانک جتریز آمریکا هشدار داد:‌ قیمت نفت در بازار جهانی به احتمال زیاد خیلی بیشتر از رقم کنونی رشد خواهد کرد و به 150 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

کریستفر وود کارشناس ارشد بانک جتریز طی مصاحبه‌ای گفت: زمانی که شاهد بازگشایی کامل فعالیت‌های اقتصادی در جهان باشیم قیمت نفت به شدت افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در حالی که هنوز مرزهای چین به صورت مجازی بسته هستند و بسیاری از کشورهای آسیایی هنوز در محدودیت‌های کرونایی به سر می‌برند، قیمت نفت به 80 دلار رسیده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در صورتی که واقعا شاهد بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در جهان باشیم، به خاطر مشکل در تأمین نفت قیمت 150 دلار خواهد رفت.

وی تأکید کرد: حتی شیوع نوع جدید ویروس کرونا به نام امیکرون نمی‌توان جلوی افزایش قیمت را برای مدت طولانی بگیرد و زمانی که محدودیت‌های کرونایی لغو شود و تقاضا دوباره افزایش یابد به شکلی اجتناب‌ناپذیر قیمت نفت به رقم‌های بالای چند سال گذشته خواهد رسید.

وی می‌گوید: از نظر من الان موضوع قیمت نفت نیست، بلکه شیوع کرونا است قیمت نفت به خاطر آنکه کسی در این صنعت سرمایه‌گذاری نکرده و جهان هنوز به سوخت‌های فسیلی وابسته است زمانی که محدودیت‌های کرونایی برداشته شود، بالا خواهد رفت.

به اعقتاد وود حملات سیاسی به سوخت‌های فسیلی و افزایش تعداد کشورهایی که می‌خواهند به سمت انرژی‌های پاک بروند، باعث شده تا سرمایه‌گذاران از رفتن به صنعت نفت خودداری کنند و این در حالی است که طی سال گذشته 84درصد انرژی جهان از محل سوخت‌های فسیلی تأمین شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها