افزایش 2 درصدی بهای جهانی نفت پیش از برگزاری نشست اوپک

افزایش 2 درصدی بهای جهانی نفت پیش از برگزاری نشست اوپک
چهارشنبه 10 آذر 1400 - 10:35

همزمان با تشدید نگرانی‌ها درباره سویه اومیکرون ویروس کرونا و در آستانه برگزاری نشست اوپک، بهای جهانی نفت بیش از 2 درصد افزایش یافت.

العالم
بنابر گزارش رویترز، بهای جهانی نفت صبح روز چهارشنبه بیش از 2 درصد افزایش یافت و بخشی از نزول چشمگیر روز سه‌شنبه خود را جبران کرد. این در حالی است که تولیدکنندگان بزرگ نفت در آستانه برگزاری نشستی بلندپایه، برای اتخاذ تصمیمی درباره چگونگی واکنش به شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا و تأثیر منفی آن بر تقاضا برای طلای سیاه هستند.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 1 دلار و 90 سنت افزایش، معادل 2.7 درصد، به 71 دلار و 13 سنت رسید. بهای شاخص برنت روز سه‌شنبه 3.9 درصد تنزل کرده بود. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 1 دلار و 71 سنت افزایش، معادل 2.6 درصد، 67 دلار و 89 سنت معامله شد. بهای این شاخص نیز روز سه‌شنبه نزولی 5.4 درصدی را از سر گذرانده بود.
نشست اعضای اوپک امروز برگزار می‌شود و قرار است فردا نیز در قالب «اوپک +» (با همراهی روسیه) دنبال شود. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند اعضای اوپک + طرح افزایش 400 هزار بشکه‌ای تولیدات را در ماه ژانویه سال 2023 به دلیل تأثیر منفی شیوع سویه اومیکرون بر تقاضا برای نفت متوقف کنند. این در حالی است که چندین وزیر نفت کشورهای عضو اوپک + گفته اند نیازی به تغییر تصمیمات پیشین احساس نمی‌شود.

پربیننده ترین خبرها