باقری پس از نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام:

فیلم| به طرف‌های مقابل برای مشورت در پایتخت‌ها فرصت داده شد/ گفت‌وگوها در وین هفته آینده از سر گرفته می‌شود/حضور ما با یک هیات جدید نشان دهنده عزم ایران برای دستیابی به توافق بود

جمعه 12 آذر 1400 - 17:44

علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان در گفت‌وگوهای وین، پیش از عزیمت به تهران گفت به طرف‌های مقابل برای مشورت در پایتخت‌ها فرصت داده شد.

العالم - ایران/ سیاسی

باقری بیان داشت که در جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام ارزیابی اجمالی از چند روز گفت‌وگوها در وین توسط طرف‌های مختلف ارائه شد.

وی افزود: تاکید شد که پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در مورد لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و موضوع هسته‌ای روی میز است و طرف‌های مقابل احساس نیاز داشتند که برای ارائه پاسخ‌های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران با پایتخت‌ها مشورت کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اضافه کرد: بر این اساس به طرف‌های مقابل فرصت داده شد پس از مشورت با پایتخت‌هایشان به زودی در هفته آینده گفت‌وگوها در وین ادامه پیدا کند.

وی گفت در این دور از گفت‌وگوها، جمهوری اسلامی ایران با ترکیب یک هیأت جدید ولی هیأتی با حضور افراد متخصص و مسئول در زمینه موضوعات اقتصادی، مالی و بانکی وارد عرصه گفت‌وگوها شد.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: این نشانگر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای ورود به مذاکرات با هدف دستیابی به توافق بود و این نکته تاثیر خود را بر روی طرف مقابل گذاشت و برخی از طرف‌های مقابل در صحبت‌ها در جلسات به این نکته اشاره کردند که این ترکیب هیأت نشانگر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ورود به مذاکرات جدی است.

باقری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در این دور از گفت‌وگوها به دلیل اینکه در پرتو دولت جدید در ایران و تیم جدید مذاکراتی در ایران شکل گرفته بود، دیدگاه‌های خودش را در مورد موضوعات در دستورکار گفت‌وگوها به صورت مکتوب به طرف مقابل ارائه کرد.

پربیننده ترین خبرها