تحرک تازه داعش؛ اشغال یک روستا در کرکوک/ شبیخون به نیروهای پیشمرگه

تحرک تازه داعش؛ اشغال یک روستا در کرکوک/ شبیخون به نیروهای پیشمرگه
دوشنبه 15 آذر 1400 - 13:21

خبرها حاکی از حمله عناصر گروه تروریستی داعش به روستایی در حومه کرکوک در شمال این کشور و درگیری شدید با نیروهای پیشمرگه است. برخی منابع هم از اشغال و کنترل یک روستا توسط داعش خبر می‌دهند.

العالم - عراق
بقایای داعش شامگاه یکشنبه به نیروهای پیشمرگه در نزدیکی روستایی در استان کرکوک شبیخون زدند و در پی آن درگیری شدید میان نیروهای پیشمرگه و تروریست ها درگرفت.

وبگاه «ناس نیوز» در این باره نوشت که عناصر داعش با حمله و شبیخون به نیروهای پیشمرگه در روستای «قره سالم» در نزدیکی شهر «آلتون کوبری» استان کرکوک دستکم دو نفر از پیشمرگه ها را کشتند.

در همین پیوند منابع عراقی گزارش دادند که مردم روستای «لهیبان» در استان کرکوک به دلیل ترس از حملات داعش و ناامیدی از اعزام و استقرار به موقع ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه برای حفاظت از آنها، با وجود وعده های مقامات ارشد، دو روز پیش روستای محل زندگی خود را تخلیه کردند.

این منابع اظهار کردند که مهاجرت اهالی این روستا به دلیل ترس آنها از تکرار حملات داعش نظیر حمله روزهای گذشته تروریست ها به روستاهای استان‌های «نینوا، کرکوک و سلیمانیه» صورت گرفته که طی آن بیش از ۲۰ پیشمرگه و غیرنظامی کشته شدند.

تارنمای «اسکای نیوز» هم به نقل از منابع امنیتی خبر داده که داعش پس از حمله روز شنبه، روستای «لهیبان» در شمال عراق و استان کرکوک را اشغال کرده و آن را به کنترل خود درآورده است.

این منابع افزودند که اهالی پیش از ترک این روستا با داعش درگیر شدند و به دنبال آن تروریست ها برخی از خانه ها را به آتش کشیدند.

اسکای نیوز به نقل از خبرنگار خود در بغداد گزارش داده که داعش به ۳ پاسگاه نیروهای کرد پیشمرگه در روستای قره سالم در شمال کرکوک حمله کرده است و نبرد میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

این گزارش افزوده که خبرهای اولیه حاکی است که پنج نیروی پیشمرگه از جمله یک افسر در درگیری با داعش کشته و هشت نفر دیگر زخمی شده اند.

در پیوند با این درگیری ها، وزارت پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق امروز (دوشنبه) حملات داعش به نیروهایش را تایید و اعلام کرد که در حمله داعش به نیروهایش در شمال استان کرکوک چند نفر کشته و زخمی شدند.

در بیانیه ای که وزارت پیشمرگه منتشر کرده آمده است که تروریست‌های داعش در شب ۱۴ و ۱۵ آذر حملات وحشیانه دیگری به منطقه تحت کنترل تیپ ۱۲۶ در حوالی روستای قره سالم انجام دادند که منجر به «شهادت و زخمی شدن شماری از این نیروها شد.

بیانیه تاکید کرده است که نیروهای پیشمرگه سرانجام توانستند تروریست ها را مجبور به فرار کنند و اکنون اوضاع منطقه تحت کنترل است.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها