حمله موشکی روسیه به اهداف فرضی همزمان با استقرار ناو آمریکا

حمله موشکی روسیه به اهداف فرضی همزمان با استقرار ناو آمریکا
دوشنبه 15 آذر 1400 - 21:08

نیروی دریایی روسیه اعلام کرد جنگنده‌های این کشور همزمان با استقرار ناو آمریکا در دریای سیاه، به اهداف دشمن فرضی حمله موشکی کردند.

العالم - اروپا

نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه گزارش داد خلبانان ناوگان دریای سیاه روسیه اولین پروازهای خود را در دوره زمستانی با انجام تمرین ردیابی ناوهای جنگی دشمن و حملات موشکی علیه اهداف دریایی فرضی آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که خلبانان جنگنده‌های نیروی دریایی روسیه به اهداف ساحلی و دریایی با موشک حمله کرده و تمرین رزمی شکار و ردیابی زیردریایی‌ها و کشتی‌های دشمن فرضی را در دریای سیاه انجام دادند. در این رزمایش بیش از ۲۰ هواپیمای جنگنده از جمله جنگنده های چند منظوره«سوخو-۳۰ ام» بمب افکن‌های «سوخو-۲۴» و بالگردهای «میل» و «کا-۲۷» شرکت داشتند.

این در حالی است که ناوگان ششم ایالات متحده اخیرا اعلام کرد که ناوشکن موشک انداز کلاس« یواس‌اس الری برک» در یک گشتزنی وارد دریای سیاه شده است. مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گزارش داده که نیروهای دریایی این کشور ردیابی استقرار ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که فعالیت کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه در حال تبدیل شدن به یک عامل بی‌ثبات‌کننده فزاینده در منطقه است و یکی از اهداف آن استفاده از خاک اوکراین برای اهداف نظامی است.

روزنامه «کراسنایا زوِزدا» نزدیک به وزارت دفاع روسیه نیز در روزهای گذشته گزارش داد که رادارهای روسی طی یک هفته پرواز بیش از ۳۰ هواپیمای شناسایی خارجی را در اطراف مرزهای این کشور ردیابی کرده‌اند.
اینفوگرافی این گزارش نشان می‌دهد که ۳۱ هواپیمای جاسوسی خارجی و شش پهپاد برای شناسایی هوایی در اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته پرواز کرده اند.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین در مناطق مرزی، آمریکا و ناتو به بهانه طرح احتمالی حمله نظامی روسیه تحرکات نظامی خود را پیرامون این شدت بخشیده‌اند. در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت جو بایدن با «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین در حاشیه نشست «شورای همکاری و امنیت در اروپا» در سوئد دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما نگرانی عمیقی در مورد موضع تهاجمی روسیه داریم که بار دیگر در قبال اوکراین اتخاذ کرده است و من مشتاقانه منتظر هستم تا در مورد راه پیش رو در این زمینه و همچنین بسیاری از موارد دیگر که در روابط ما مهم هستند، صحبت کنم.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها