منابع عراقی خبر دادند؛

گفتگوی تلفنی مصطفی الکاظمی و رئیس اقلیم کردستان عراق

گفتگوی تلفنی مصطفی الکاظمی و رئیس اقلیم کردستان عراق
سه شنبه 16 آذر 1400 - 17:27

منابع عراقی از گفتگوی تلفنی مصطفی الکاظمی و نچیروان بارزانی درباره تازه ترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق خبر دادند.

العالم - عراق

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق امروز سه شنبه در گفتگویی تلفنی درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی و تهدیدات امنیتی اخیر گروه تروریستی داعش علیه مواضع نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی بحث و تبادل نظر کردند.

پایگاه خبری «ناس نیوز» به نقل از دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق ضمن اعلام این خبر افزود: الکاظمی در تماس تلفنی با بارزانی بر حمایت کامل دولت فدرال از تلاش نیروهای پیشمرگه در مبارزه با داعش تأکید کرد.

الکاظمی همچنین بر هماهنگی کامل بین نیروهای مسلح عراق اعم از ارتش، پیشمرگه و سایر نیروهای امنیتی در همه مناطق به ویژه در مناطقی که خلأ امنیتی بیشتری دارد، تأکید کرد و همکاری کمیته‌های نظامی مشترک ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه را برای نابودی عناصر باقی مانده داعش که برای عراق و کل منطقه تهدید محسوب می‌شوند، ضروری دانست.

رئیس منطقه کردستان عراق نیز در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از تلاش‌های الکاظمی، بر آمادگی کامل منطقه کردستان برای همکاری و هماهنگی با نیروهای امنیتی دولت فدرال به منظور حفظ امنیت و ثبات در سراسر عراق تأکید کرد.

در تحولی دیگر، دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق از دیدار نچیراون بارزانی با محمد الحلبوسی رئیس ائتلاف «تقدم» و رئیس سابق پارلمان عراق و رایزنی دو جانبه درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و تأکید دو طرف بر ضرورت همکاری و هماهنگی همه گروه‌ها و احزاب سیاسی عراق برای عبور از شرایط حساس کنونی خبر داد.

مهر

پربیننده ترین خبرها