رئیس جمهور: جهاد سازندگی احیاء می‌شود

رئیس جمهور: جهاد سازندگی احیاء می‌شود
سه شنبه 16 آذر 1400 - 20:35

رئیس‌جمهور گفت: جنبش‌های جهادی در همه عرصه‌ها همچنان فعال است اما احساس بی‌پشتوانگی و کم‌حمایتی می‌کنند و ما امروز باید جریان جهاد سازندگی را به عنوان هدایت، نظارت و حمایت بار دیگر احیاء کنیم.

العالم - ایران

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی اداری ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد نظام اداری کشور گفت: عموم مردم این نگاه را دارند که وضعیت نظام اداری ما وضعیتی در تراز جمهوری اسلامی نیست و نوعی نارضایتی در همه سطوح وجود دارد.

رئیسی با تاکید بر رسالت سنگینی که بر عهده مدیران کشور است، بیان داشت: با این وجود باید اقدامات مؤثری برای اصلاح در نظام اداری کشور انجام شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه سازمان اداری و استخدامی باید نگاه بخشی را به نگاه ملی تبدیل کند، اظهار داشت: در منشور نظام اداری دولت نکات خوبی مد نظر قرار گرفته است و باید این نکات محقق شود. سیاست‌های مصوب نظام اداری پیش روی ماست و باید به آن عمل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت اداری باید مد نظر قرار گیرد، افزود: چیزی که مردم را رنج می‌دهد بی عدالتی اداری است و ما باید بی‌عدالتی اداری را به عدالت اداری تبدیل کنیم. این حجم از نیروی انسانی برای دولت تبدیل به مساله شده است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: جذب و بکارگیری نیروی انسانی در ادارات باید بر مبنای عدالت، نیازسنجی درست و کارآمدی مؤثر انجام شود و چند گانگی در پرداخت‌ها که همگی از خزانه دولت و بیت‌المال صورت می‌گیرد از بین برود.

رئیسی با اشاره به هوشمندسازی دستگاه‌ها، بیان داشت: هوشمندسازی یک ضرورت است لذا همه دستگاه‌ها باید مکلف شوند تا سامانه جامع تجارت نیز فعال شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما زمان کمی برای اصلاح امور داریم، تاکید کرد: بسیاری از مشکلات در کشور در گرو اصلاح نظام اداری است لذا ما باید نظام ناهماهنگ پرداخت را به نظام هماهنگ پرداخت تبدیل کنیم، نمی‌توانیم شاهد بی‌عدالتی در بخش‌های مختلف کشور باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید ساختار، پرداخت و نظامات کنترلی واقعی داشته باشیم، بیان داشت: رسالت دولت سیزدهم اصلاح ساختار اداری کشور است و همه فرهیختگان باید در این بخش به دولت کمک کنند و این موضوع نباید به آرزویی برای فرزندان ما تبدیل شود.

آیت‌الله رئیسی بر لزوم چابک‌سازی و کوچک‌سازی نظام اداری با نظارت سازمان اداری و استخدامی، تاکید کرد و گفت: ادغام‌ها و کوچک‌سازی‌ها باید در نیرو، امکانات و هم در هزینه‌ها باشد.

رئیس جمهور با اشاره به مصوبه امروز شورای عالی اداری مبنی بر تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی و امور عشایری، بیان داشت: هرچند بعد از ادغام وزارتخانه‌های جهاد سازندگی و کشاورزی در یکدیگر حرکت جهادی تعطیل نشد و از خروش نیفتاد و با همت جوانان مومن، حزب‌اللهی و انقلابی جنبش‌های جهادی در همه عرصه‌ها همچنان فعال است اما احساس بی‌پشتوانگی و کم‌حمایتی می‌کنند و ما امروز باید جریان جهاد سازندگی را به عنوان هدایت، نظارت و حمایت بار دیگر احیاء کنیم که این مسئولیت را دولت باید بر عهده گیرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها