درخواست فوری سعودی از هم‌پیمانان: ذخایر تسلیحاتی رو به پایان است

درخواست فوری سعودی از هم‌پیمانان: ذخایر تسلیحاتی رو به پایان است
سه شنبه 16 آذر 1400 - 20:17

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: ذخیره تسلیحاتی عربستان برای دفاع از خود در برابر حملات هفتگی پهپادها و موشک‌ها علیه این کشور رو به پایان است و این کشور از آمریکا، هم‌پیمانانش در خلیج فارس و اتحادیه اروپا خواسته فورا به آن کمک کنند.

العالم - عربستان سعودی

به نوشته این روزنامه، مسؤولان آمریکایی و سعودی توضیح دادند، زرادخانه تسلیحاتی عربستان از موشک‌های رهگیری کننده به شکل خطرناکی کاهش یافته است. در حالی که به نظر می‌رسد مسؤولان آمریکایی در آستانه موافقت رسمی با درخواست سعودی مبنی بر تجهیز آن به موشک‌های بیشتر هستند.

این روزنامه آمریکایی افزود: این موقعیت موجب نگرانی مسؤولان در ریاض شده زیراکه بدون وجود ذخایر کافی موشک‌های رهگیری کننده پاتریوت ممکن است حملات حوثی‌ها به تلفات جانی و خسارات بیشتری به زیرساخت‌های نفتی حیاتی این کشور از جمله حملات ژانویه گذشته به ساختمان‌های وابسته به دفتر سلطنتی منجر شود.

این منابع توضیح دادند: به رغم نگرانی‌هایشان درباره سابقه حقوق بشر و مسائل دیگر در عربستان مسؤولان آمریکایی تصور می‌کنند باید به کمک به عربستان نفت‌خیز در دفاع از خود متعهد باشند به خصوص که آمریکا به دلیل افزایش بهای نفت در حال مبارزه است و نمی‌خواهد حمله بقیق تکرار شود.

این روزنامه متذکر شد، عربستان از قطر و کشورهای اروپایی خواسته صدها موشک‌ پاتریوت را برای دفاع از خود در برابر حملات حوثی‌ها در اختیار آن بگذارند.

پربیننده ترین خبرها