چرا رژیم صهیونیستی این‌بار بندر تجاری لاذقیه را هدف قرار داد؟

چرا رژیم صهیونیستی این‌بار بندر تجاری لاذقیه را هدف قرار داد؟
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 09:01

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزگری اخیر به سوریه، پایگاه‌های موشکی، فرودگاه‌های نظامی و یا پهپادها را هدف قرار نداد بلکه کانتینرهای گندم، برنج، شکر و البسه را هدف گرفت اما بلافاصله نخست‌وزیر این رژیم مدعی شد که این حمله، "جنگ با نیروهای ویرانگر" بود.

العالم- کشکول

این رژیم که شبانه‌روز ایران را تهدید می‌کند و می‌داند که حتی ارباب آمریکایی‌اش نیز جرات عملی کردن تهدیدهای نظامی علیه ایران را ندارد، روز سه‌شنبه کانتینرهای آذوقه و البسه های (پیراهن‌ها و شلوارها) مردم سوریه را در بندر لاذقیه در مجاورت آب‌های مدیترانه که بندر اصلی سوریه محسوب می‌شود و از طریق آن غذا و دیگر کالاهای حیاتی وارد این کشور می‌شود، هدف حمله قرار داد و به این تجاوز سخیف خود افتخار می‌کند.

رژیم اشغالگر البته خواست تبلیغ و القا کند که تسلیحات خاصی را در بندر لاذقیه هدف حمله قرار داده، در حالی‌که این رژیم عملا قوت و روزی ملت سوریه را هدف قرار می‌دهد. آنچه که رژیم اشغالگر را به رعب و وحشت انداخته روحیه مبارزه‌گری و ایمان ملت های منطقه است که هرگز نمی‌توان این روحیه را از سوری‌ها، لبنانی‌ها و یا فلسطینیان گرفت همانطور که آمریکا و دیگر کشورهای غربی نتوانسته‌اند چنین روحیه‌ای را از ملت ایران که افزون بر 40 سال در مقابل تحریم‌های همه‌جانبه آنها مقاومت کرده‌اند، بگیرند.

حمله اخیر اسرائیل به سوریه به رغم این‌که بزدلانه و بدون دستاورد بوده، ولی با چندین رویداد مهم همزمان شد:

-افزایش عملیات استشهادی و عملیات انفرادی در فلسطین اشغالی علیه نیروهای اشغالگر و افزایش عملیات علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه و نیز استیصال آمریکا و اسرائیل در برابر ایران، که پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود به دست آورده و با جدیت و تیزهوشی در مذاکرات وین با قدرت‌های بزرگ حاضر شده است. این حمله تجاوزکارانه در وافع به مثابه تنفسی از داخل برای اسرائیل است که با فشارهای فزاینده‌ای روبه‌رو شده است.

-ترس اسرائیل از احیای روابط میان ایران و همسایگان عرب؛ که در اینجا بندر لاذقیه هدف حمله اشغالگران قرار گرفت تا بگوید که این بندر به عنوان یک مرکز تجاری امن نیست به‌ویژه اینکه این حمله با سفر طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات و نیز فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به تهران همزمان شد. خلاصه آنکه، اسرائیل با این حمله خواست پرونده اقتصادی را ناکام بگذارد و از سوی دیگر، پیام خشم خود از رویکرد اماراتی را منتقل کند.

-پرونده‌های عادی‌سازی اسرائیل با رژیم‌های عربی با مخالفت گسترده ملت‌ها چه در مغرب و چه در دیگر کشورها از جمله اردن مواجه شده است. لذا با توجه به کینه و نفرت صهیونیست‌ها نسبت به ملت‌های مسلمان، این رژیم کانتینرهای حامل مواد غذایی را منهدم کرد تا پیام نفرت و کینه خود نسبت به تمام ملت‌های مسلمان را اعلام کند.

-سران بزدل رژیم اشغالگر که این روزها به دلیل عدم اقدام و ناتوانی برای بر هم زدن مذاکرات هسته‌ای ایران، بسیار هراسان و مضطرب هستند، خواستند وانمود کنند که در حمله روز سه‌شنبه تسلیحات ایرانی را هدف قرار دادند، ولی کیسه‌های مواد غذایی و البسه که در جریان این حمله در آتش سوختند، بزرگ‌ترین رسوایی برای صهیونیست‌ها بود که دروغ آنها را علنی کرد.

بدون شک سرعت عمل سوریه در اطفای حریقی که پس از تجاوزگری اسرائیل در بندر لاذقیه به وقوع پیوست و نیز بازگرداندن سریع اوضاعِ این بندر به حالت قبل، پوچ بودن تجاوز رژیم صهیونیستی و دنائت رهبران این رژیم را بیش از پیش برملا کرد.

پربیننده ترین خبرها