اذعان شاباک به شکست در ممانعت از حضور جاسوس در منزل «بنی گانتز»

اذعان شاباک به شکست در ممانعت از حضور جاسوس در منزل «بنی گانتز»
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 14:39

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به شکست در ممانعت از حضور جاسوس منتسب به ایران در منزل وزیر جنگ این رژیم اذعان کرد.

العالم - فلسطین اشغالی
«رونن بار» رئیس شاباک سه‌شنبه شب (دیشب) به شکست در ممانعت از حضور فرد متهم به جاسوسی برای ایران در منزل «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم اعتراف کرد.

بنا بر گزارش شرکت رادیویی و تلویزیونی رژیم صهیونیستی (KAN)، رونن بار که گزارشی از نتایج کمیته حقیقت‌یاب درباره این قضیه را ارائه می‌کرد، گفت: «با وجود اینکه ما این عملیات (جاسوسی) را خنثی کردیم اما ما در ممانعت از حضور این جاسوس شکست خوردیم».

۱۸ نوامبر گذشته شاباک در بیانیه‌ای اعلام کرد که فردی به نام «عومری گورین» (۳۷) نظافتچی منزل گانتز را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.

رئیس شاباک همچنین به سوء مدیریت دو تن از مدیران شاباک در این قضیه اشاره کرد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، کمیته حقیقت‌یاب در گزارش خود به وجود شکست‌هایی در عملیات بازرسی امنیتی گورین و وجود شکاف‌هایی در تأمین امنیت وزیر و محیط اطراف آن از جمله واحد رصد و نظارت، واحد تأمین امنیت شاباک و مسئولان حراست دفتر نخست وزیر و وزارت جنگ اشاره شده است.

گزارش‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که گورین دارای سابقه جنایی و محکومیت است و در طول بیش از یک دهه ۱۴ پرونده در رابطه با سرقت از بانک و منازل برای او تشکیل شده است و چهار بار به حبس محکوم شده و آخرین بار به مدت چهار سال در حبس سپری کرده است.

نوامبر گذشته شاباک اعلام کرد که گورین از طریق شبکه‌های اجتماعی با یک طرف وابسته به ایران ارتباط برقرار کرده و با استفاده از فرصت اشتغال در منزل گانتز به آن طرف پیشنهاد همکاری و کمک‌ ارائه کرده است.

شاباک افزود که گورین با آن طرف در ارتباط بوده و امکان کار گذاشتن برنامه‌های جاسوسی و دستیابی به رایانه گانتز را بررسی کرده بود که بنابه ادعای شاباک این عملیات خنثی شده است.

شاباک همچنین اعلام کرد که گورین در جریان بازجویی به تصاویربرداری از اماکن مختلف منزل گانتز و ارسال آن به منبع ایرانی اذعان کرد.

در سال ۲۰۱۸ نیز شاباک از بازداشت «رونن سگف» وزیر پیشین انرژی رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی برای ایران خبر داد.

پربیننده ترین خبرها