رژیم سعودی به دنبال راه فرار از بحران یمن

رژیم سعودی به دنبال راه فرار از بحران یمن
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 16:35

کارشناسان و ناظران معتقدند عملیات "هفتم دسامبر" نیروهای یمنی، که عمق عربستان سعودی را هدف قرار داد، پاسخی مشروع مطابق با قوانین بین‌المللی و انسانی، به جنایات جنگی رژیم سعودی علیه ملت یمن بود.

العالم- نظرکده

فعالان سیاسی معتقدند عملیات‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در عمق عربستان سعودی باعث سرخوردگی ائتلاف متجاوز در جنگ علیه کشور یمن شده است.

فعالان افزودند، پیشرفت ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در زمینه تجهیزات نظامی و همچنین هدف قرار دادن عمق خاک عربستان دلیلی بر شکست ائتلاف متجاوز در این جنگ است که "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی 7 سال پیش آن را طراحی کرد.

فعالان سیاسی تصریح کردند، تشدید حملات ائتلاف موید این واقعیت است که رژیم سعودی همچنان به عنوان ابزاری در خدمت واشنگتن است که در راستای تامین منافع نامشروع خود در منطقه جنگ‌افروزی می‌کند.

فعالان سیاسی با بیان اینکه رژیم سعودی به دنبال راهی برای برون‌رفت از بحران یمن است، خاطرنشان کردند واشنگتن یقین دارد جنگ علیه یمن محکوم به شکست است ولی از رژیم ریاض به عنوان ابزاری جهت به فروش رساندن تجهیزات و تسلیحات خود بهره می‌برد.

به گفته تحلیلگران سیاسی، "محمد بن‌سلمان" ولیعهد در سفر به سلطنت‌نشین عمان تلاش می‌کند با میانجی قرار دادن مسقط شروطی را بر هیئت یمنی از جمله اولویت قرار دادن پرونده سیاسی بر پرونده انسانی، تحمیل کند.

تحلیلگران سیاسی تأکید دارند، آمریکا در پشت تشدید حملات ائتلاف متجاوز علیه یمن قرار دارد و حملات هفته گذشته ائتلاف به مناطق مختلف یمن با نظارت آمریکا انحام شد که اتاق عملیات مرکزی نظامی ائتلاف متجاوز را مدیریت می‌کند.

به باور آنها، رژیم ریاض تمام اقدامات خود در منطقه را بنا به دستورات و اوامر آمریکا انجام می‌دهد لذا هرگز درصدد بهبود روابط با کشورهای همسایه نیست.

پربیننده ترین خبرها