نیازی به التماس نیست؛ آل سعود فقط تجاوزش به یمن را متوقف کند

نیازی به التماس نیست؛ آل سعود فقط تجاوزش به یمن را متوقف کند
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 22:33

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی و سعودی نوشت که آل سعود از واشنگتن خواسته هر چه سریع‌تر این کشور را به موشک‌های پاتریوت مجهز کند.

العالم – کشکول

حکومت سعودی حتی با همپیمانان خود در کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی نیز برای خریداری این موشک تماس گرفته است.
وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته با فروش پاتریوت به آل سعود به مبلغ 650 میلیون دلار موافقت کرده بود.
سعودی بسیار شتاب دارد که این موشکها را برای مقابله با حملات نیروهای مسلح یمن خریداری کند چرا که موشکهای پاتریوتش در آستانه تمام شدن است.
این در حالی است که تیموتی لیندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا به یمن گفت که نیروهای مسلح یمن در سال 2021 میلادی 375 حمله به عربستان سعودی انجام دادند که باعث شد شمار موشکهای پاتریوت سعودی بسیار کاهش یابد. تلاش آمریکا، غربی ها و همپیمانانشان برای دراختیار گذاشتن موشک های پاتریوت به عربستان سعودی نشانه آن است که آمریکا و غرب نه فقط نمی خواهند سران ریاض را به توقف جنگ بیهوده شان علیه یمن به عنوان یک کشور مسلمان و عرب متقاعد کنند بلکه هدفشان شعله ور کردن هر چه بیشتر این جنگ است تا آخرین ریال خزانه آل سعود را نیز به جیب بزنند.

فرستاده ویژه آمریکا به یمن حقیقت را به صورت کامل بیان نکرد زمانی‌که گفت یمنی‌ها در سال 2021 حدود 375 حمله علیه عربستان سعودی صورت دادند. حقیقت آن است که این حملات پایگاه‌های نظامی و تاسیسات نفتی در عربستان سعودی را هدف قرار داد که پاسخی بود به جنایات ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن، که روزانه ده‌ها بار مناطق مسکونی، مدارس، باشگاه‌ها، مهدهای کودک، مجالس عروسی و عزا را بمباران می‌کند.

دروغ رسانه‌های سعودی و دیگر رژیم‌های مرتجع عربی و همچنین رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی درباره جنبش انصارالله یمن نیز کاملا واضح است. این رسانه‌ها تلاش می‌کنند که این جنبش را "شبه‌نظامی آشوب‌گر" معرفی کنند. در حالی‌که این جنبش اصیل مردمی طی 7 سال اخیر بزرگ‌ترین ارتش‌های عربی و منطقه‌ای از جمله ارتش سعودی را شکست داده و ضعف‌های آنها را برمللا کرده و همچنین محبوبیت خود در نزد ملت یمن را به رخ متجاوزان کشیده است؛ جنبشی که از استقلال و حاکمیت یمن در برابر متجاوزان دفاع می‌کند.

خلاصه آنکه بهتر بود رهبری سعودی از 7 سال گذشته درس عبرت بگیرد، به کشتار بی‌گناهان از جمله زنان و کودکان در یمن پایان دهد، دست از ماجراجویی‌های عبث خود بردارد، ثروت‌های ملتش را برای رونق بخشیدن به صنایع تسلیحات آمریکا و غرب هدر ندهد درحالی که کافی است به جای التماس به آمریکا و غرب، فقط تجاوزش را به یمن متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها