هجوم شهرک نشینان صهیونیست به محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی

هجوم شهرک نشینان صهیونیست به محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 10:09

منابع خبری از درگیری در قدس اشغالی میان فلسطینیان و صهیونیستها بعد از هجوم شهرک نشینان صهیونیست به محله الشیخ جراح خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

شب گذشته شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی با برگزاری یک راهپیمایی تحریک آمیز در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی اقدام به سر دادن شعارهای نژادپرستانه کردند.

خبرنگار المیادین از مرحله الشیخ جراح در قدس اشغالی گزارش داد که شهرک نشینان صهیونیست به ساکنان محله شیخ جراح حمله کردند. اهالی این محله نیز در برابر تجاوزات صهیونیستها ایستاده و با آنها درگیر شدند.

بر اساس این گزارش 12 خانواده در این محله در معرض خطر آوارگی قرار دارند.

«منا الکرد» فعال فلسطینی در گفت‌وگو با خبرنگار المیادین در محله شیخ جراح تاکید کرد که اهالی این محله علیرغم همه تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست و نظامیان رژیم اشغالگر، در منازل خود باقی خواهند ماند.

وی تاکید کرد، فلسطین سرزمین ماست و برای ما باقی خواهد ماند. اقداماتی که رژیم اشغالگر انجام می‌دهد در راستای تلاش برای منحرف کردن توجهات از آرمان فلسطین است. اشغالگران بعد از شکست در جنگ رسانه ای مقابل ما در تلاش برای برگرداندن کارتها هستند.

رسانه‌های فلسطین دیروز چهارشنبه از وقوع عملیات استشهادی با سلاح سرد در محله فلسطینی‌نشین شهر شیخ جراح در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن یک صهیونیست زخمی شد.

بر اساس این گزارش‌ها، یک فلسطینی با چاقو به یک شهرک‌نشین زن صهیونیست در این محله حمله و او را زخمی کرده است.

به دنبال این حادثه، نظامیان رژیم اسرائیل به محل حادثه اعزام شده و این منطقه را بستند.

گروه‌های فلسطینی عملیات استشهادی دیروز در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی را تبریک گفته و آن را پاسخی به جنایات اشغالگران اسرائیلی دانستند.

در روزهای گذشته درگیری در محله الشیخ جراح واقع در قدس اشغالی در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برای خالی کردن منازل خود افزایش یافته است.

محله الشیخ جراح در شرق و بخش قدیمی شهر اشغالی قدس واقع شده است. فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری اقدام رژیم تل‌آویو در تخلیه ساکنان فلسطینی از این محله و اسکان اجباری صهیونیست‌ها در آن، موجی از تنش و خشم ضد صهیونیستی در این شهر اشغالی را ایجاد و به تمامی کرانه باختری سرایت کرد.

به دنبال حملات صهیونیست‌‌ها به فلسطینیان که ده‌‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت، گروه‌های مقاومت اعلام کردند که شیخ جراح خط قرمز مقاومت است و برای کمک به اهالی این محله، وارد جنگ یازده روزه تحت عنوان «شمشیر قدس» شدند که بیش از چهار هزار موشک و راکت تا شعاع تل‌آویو شلیک کردند و امور رژیم اسرائیل را به تعطیلی کشاندند.

اخیراً نیز در واکنش به اقدامات صهیونیست‌ها و تعرض و هتک حرمت اماکن مقدس در قدس، عملیات استشهادی فلسطینیان بیشتر شده و گروه‌های مقاومت خواستار تشدید تنش با تل‌آویو شده‌اند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها