قدردانی جورج قرداحی از موضع حاکمیتی حزب الله/ کاردار جدید عربستان در لبنان تعیین شد

قدردانی جورج قرداحی از موضع حاکمیتی حزب الله/ کاردار جدید عربستان در لبنان تعیین شد
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 10:15

جورج قرداحی ضمن قدردانی از موضع حاکمیتی حزب الله در حمایت از وی، اعلام کرد که تصمیم من برای استعفا شخصی بود.

العالم - لبنان

«جورج قرداحی» وزیر رسانه سابق لبنان در تازه ترین واکنش خود نسبت به استعفایش در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد، تصمیم من برای استعفا شخصی بود و من به دنبال پست و مقام نیستم.

به گزارش النشره، جورج قرداحی افزود، «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده به من اطمینان داد هر تصمیمی که بگیرم و چه در وزارت رسانه بمانم و چه بروم او در کنار من است.

وی تصریح کرد، در همین زمینه حزب‌الله احساس می کرد که موضع من حاکمیتی است بنابراین از من حمایت کرد و من از این بابت از حزب‌الله تشکر می کنم و امیدوار بودم که موضع همه طرفها حاکمیتی باشد.

وزیر سابق رسانه لبنان تاکید کرد که سفیر عربستان پاسخ «بشاره پطرس الراعی» اسقف مسیحیان مارونی لبنان را نداد و من به الراعی گفتم اگر تضمینی وجود داشته باشد مبنی بر اینکه استعفای من تاثیر مثبتی در روابط عربستان و لبنان ایجاد می کند استعفا خواهم داد.

از طرف دیگر منابع لبنانی گزارش دادند که عربستان سعودی کاردار جدید در لبنان مشخص کرده است.

یک منبع رسمی لبنانی روز گذشته در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد، عربستان قصد دارد «راجح العتیبی» را به عنوان کاردار جدید خود در لبنان منصوب کند و وی تا چند روز آینده وارد بیروت خواهد شد.

پیشتر منابع آگاه لبنانی اعلام کردند که احیای روابط میان لبنان و عربستان سعودی ارتباطی به نتایج سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه به ریاض و تماس سه جانبه وی و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان ندارد.

این منابع اعلام کردند، تصمیم‌گیری درباره احیای روابط ریاض و بیروت بعد از پایان سفر محمد بن سلمان به کشورهای حوزه خلیج فارس و تشکیل جلسه شورای همکاری خلیج فارس انجام می‌شود.

چند روز قبل ماکرون در جریان سفر به ریاض از ابتکار مشترک فرانسه و عربستان برای رسیدگی به بحران در روابط بیروت و ریاض خبر داد و تاکید کرد که با بن سلمان به طور مفصل درباره لبنان صحبت کرده است و هر دوی آنها با «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان تماس گرفته و اعلام کردند که عربستان و فرانسه برای حمایت از مردم لبنان و انجام اصلاحات سریع در این کشور متحد خواهند شد. نجیب میقاتی نیز این اقدام را گامی مهم در جهت احیای روابط لبنان و عربستان دانست.

این درحالی است که بررسی جزئیات بیانیه مشترک عربستان و فرانسه و همچنین مواضع مطرح شده از سوی مقامات و رسانه‌های سعودی تایید می‌کند که عربستان هرگز موضع خود را در قبال لبنان تغییر نداده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها