قرداحی استعفا کرده ولی موضعش ثابت است؛ جنگ یمن برای عربستان ویرانگر است

قرداحی استعفا کرده ولی موضعش ثابت است؛ جنگ یمن برای عربستان ویرانگر است
يکشنبه 14 آذر 1400 - 15:12

وزیر اطلاع رسانی مستعفی لبنان به تازگی بار دیگر به عربستان سعودی و طرفدارانش یادآور شد که جنگ (بیهوده) آنان علیه یمن اهداف مورد نظر ریاض را تحقق نخواهد بخشید و طرف های این جنگ باید بر سرمیز مذاکره بنشینند و به این جنگ پایان دهند.

العالم داغ های اجتماعی

جرج قرداحی که به درخواست نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان استعفا کرده است، و طبعا آن هم به درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بوده که به برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سفر کرده است.

مکرون به میقاتی گفته است که استعفای میقاتی باید قبل از سفر او به عربستان باشد و قرداحی ، طبق اظهاراتی که بعد از بیانیه استعفا ایراد کرد، آنرا پذیرفت.

رئیس جمهوری فرانسه که انتخابات در کشورش را پیش رو دارد، اهداف شخصی را از این کار دنبال می کند.

وی به دنبال بهره برداری داخلی از استعفای قرداحی است تا شاید تصویری از دولتش را به ملت فرانسه ارائه کند مبنی بر اینکه از یک سو، فرانسه بازیگری اساسی در منطقه است و از سوی دیگر، برای تامین حمایت عربی - سعودی از تبلیغات انتخاباتی خود چه از لحاظ مالی یا رسانه ای تلاش می کند و درمقابل آن ، عربستان، استعفای قرداحی را به منزله عقب نشینی لبنان از اظهاراتی می داند که آنرا توهین به سعودی تلقی کرده است.

قرداحی در متن استعفای خود ، جمله ای را آورد که از سوی کاربران شبکه های اجتماعی و برخی از مسئولان یمنی در این شبکه ها ترند شد.

محمد علی الحوثی در توئیتی درباره علت همزمانی سفر مکرون و استعفای قرداحی و اهمیت هر یک از این دو و اینکه کدامیک در حل بحران با عربستان مهم ترند، سوال کرد.

در شبکه های اجتماعی، هشتگ های " جنگ یمن، برای عربستان ویرانگر است" که جمله قرداحی بعد از استعفایش بود، ترند شد.

قرداحی گفت که جنگ یمن، موجب فرسایش توانایی های انسانی و اقتصادی زیادی از عربستان سعودی و یمن می شود و باید در اسرع وقت متوقف شود.

پربیننده ترین خبرها