ترامپ: نتانیاهو برود به درک/ چرا بی‌بی به بایدن تبریک گفت؟

ترامپ: نتانیاهو برود به درک/ چرا بی‌بی به بایدن تبریک گفت؟
جمعه 19 آذر 1400 - 11:50

دونالد ترامپ در گفت‌وگو با یک خبرنگار اسرائیلی به شدت از نتانیاهو انتقاد کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای که امروز بخش‌هایی از آن در روزنامه صهیونیستی یدیعوت اخرونوت منتشر شده، با انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، از واژه‌ای توهین‌آمیز علیه نتانیاهو استفاده کرده است.
دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو در طول چهار سال دوره‌ای که ترامپ بر سر کاربود، هم پیمانانی نزدیک – حداقل در ظاهر و نه بیشتر- به شمار می‌رفتند؛ اما حال در مصاحبه‌ای که امروز منتشر شده، ترامپ در خصوص نتانیاهو گفته است: «از آن زمان دیگر با او صحبت نکردم. برود به درک!»
ترامپ در دو مصاحبه‌ای که برای کتاب «صلح ترامپ: توافق ابراهیم و تغییر شکل خاورمیانه» با یک خبرنگار صهیونیست انجام داد، به انتقاد از نتانیاهو بخاطر تبریک به بایدن در زمانی پرداخته که هنوز ترامپ در حال مناقشه و تشکیک در زمینه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.
دونالد ترامپ در این مصاحبه گفت: «نخستین کسی که به بایدن تبریک گفت، بی‌بی (لقب نتانیاهو) بود؛ کسی که بیش از هر کس دیگری با او در ارتباط بودم. بی‌بی می‌توانست (لا اقل) ساکت بماند؛ اما او یک اشتباه فاحش را مرتکب شد.»
ترامپ همچنین گفت: «او خیلی زود این کار را کرد؛ مانند زودتر از خیلی چیز‌های دیگر. من از آن زمان با او صحبت نکردم؛ لعنت بر او.»
این کتاب قرار است روز یکشنبه منتشر شود و بخش‌هایی از آن از سوی نشریه یدیعوت آحارونوت اکنون منتشر شده است.

پربیننده ترین خبرها