ادامه اعتراضات ضد صهیونیستی در اردن

ادامه اعتراضات ضد صهیونیستی در اردن
جمعه 19 آذر 1400 - 15:59

منابع خبری از ادامه اعتراضات ضد صهیونیستی در اردن خبر دادند.

العالم - اردن

منابع خبری گزارش دادند که مردم اردن در اعتراض به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بار دیگر به خیابان‌ها آمده‌اند و حمایت خود را از مقاومت فلسطین اعلام کرده‌اند.

منابع اردنی، بعدازظهر امروز (جمعه)، گزارش دادند که صدها نفر از مردم این کشور در اعتراض به امضای توافق با رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه اردنی «السبیل»، مردم امان، پایتخت اردن، پس از پایان نماز جمعه، تظاهرات خود را از مقابل مسجد «الحسینی» آغاز کرده‌اند.

این روزنامه اردنی اضافه کرد که این تظاهرات همچون تظاهرات‌های پیشین در اعتراض به امضای توافق «آب به ازای برق» با رژیم صهیونیستی و عاد‌ی‌سازی روابط با این رژیم بر پا شده است.

رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند که امان با تل‌آویو توافق کرده است که به ازای ارسال ۶۰۰ مگاوات برق تولید شده با انرژی خورشیدی از اشغالگران آب دریافت کند.

آب برای اردن یک موضوع حیاتی است. طبق توافق سازش «وادی عربه» در سال ۱۹۹۴ قرار بر این شد تا رژیم صهیونیستی از رود اردن آب برداشت کند و در فصول خشکسالی آن را به سمت اردن روانه کند؛ اما در دوره نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو»، اردن به دشواری توانست بخشی از نیاز آبی خود را از رود اردن برداشت کند تا جایی که نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی چند بار تهدید کرد که «اردن را تشنه خواهد گذاشت».

پربیننده ترین خبرها