شترهای بوتاکس زده از رقابت در فستیوال عربستان منع شدند!

شترهای بوتاکس زده از رقابت در فستیوال عربستان منع شدند!
شنبه 20 آذر 1400 - 09:33

جراحی زیبایی، تزریق مواد پر‌کننده و افزایش حجم عضلات با هورمون از دیگر مواردی است که مانع حضور شتر‌ها در این رقابت می‌شود.

العالم - عربستان سعودی

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی اعلام کرد شترهایی که به آنها بوتاکس تزریق شده، جراحی زییایی کرد‌ه‌اند، چروک صورت آنها باز شده، یا برای افزایش حجم عضلات به طور غیرطبیعی هورمون دریافت کرده‌اند، نمی‌توانند در فستیوال شتر این کشور شرکت کنند. دلیل این اقدام علاوه بر فراهم آوردن فضایی عادلانه برای همه شرکت‌کنندگان مقابله با آسیب‌هایی اعلام شده که تزریق‌‌ها و عمل جراحی زیبایی برای این حیوانات به دنبال خواهد داشت.

فستیوال ملک عبدالعزیز به مدت یک ماه در صحرایی در شمال شرق ریاض ادامه خواهد داشت. شرکت‌کنندگان در این جشنواره برای جایزه‌ای ۶۶ میلیون دلاری رقابت می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمیته‌ای از «باشگاه شتر» عربستان سعودی مسئول شناسایی شترهای بوتاکس‌کرده شده و تا کنون ۴۰ شتر به دلیل دریافت بوتاکس از ادامه رقابت در این جشنواره منع شده‌اند. در سال ۲۰۱۸ نیز ۱۲ شتر به دلیل اینکه روی آنها تزریق بوتاکس انجام شده بود از حضور در رقابت‌ها بازماندند.

داوران بر اساس شکل سر، صورت، گردن، کوهان و پوشش انتخاب شده برای شترها، برنده را انتخاب می‌کنند.

اما شترهایی که عمل جراحی زیبایی و دیگر درمان‌های جایگزین و تزریق بوتاکس و کشیدن پوست صورت را برای جذابیت بیشتر انجام داده باشند، نمی‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی تاکید کرده است شترهایی که به‌منظور افزایش حجم عضلات آنها از مواد مصنوعی استفاده شده باشد، نمی‌توانند در این فستیوال شرکت کنند.

در این بیانیه آمده است که مقامات مسئول در عربستان سعودی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته استفاده از هورمون برای تقویت عضله‌ها، تزریق بوتاکس در سر و لب، افزایش حجم با استفاده از حجم دهنده و آزادسازی عضلات صورت شترها را شناسایی می‌کنند. سونوگرافی و اکس‌ری، از جمله فن‌آوری‌هایی است که کارشناسان برای تشخیص مواردی مانند تزریق پر‌کننده یا عمل زیبایی بینی و گوش شتر‌ها از آن استفاده می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که برگزار‌کنندگان جشنواره با اقدامات مصنوعی به‌منظور زیباسازی شترها برخورد می‌کنند و برای پرورش‌دهندگانی که این اقدامات را انجام دهند، جریمه سنگین در نظر گرفته‌اند.

فستیوال شتر عربستان سعودی بزرگترین در جهان به‌شمار می‌رود و در آن علاوه بر مسابقه، خرید و فروش هم انجام می‌شود. هدف از برگزاری این فستیوال زنده نگاه‌داشتن نقش شتر در تاریخ و فرهنگ عربستان سعودی است.

پرورش شتر یک صنعت چندین میلیارد دلاری به‌شمار می‌رود و مشابه این فستیوال در کشورهای دیگر منطقه نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است که این جشنواره هرساله در عربستان برگزار می‌شود و شامل فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و تفریحی با هدف «ریشه‌یابی میراث شتر» و ترویج آن در فرهنگ عربستان سعودی است.

پربیننده ترین خبرها