رونمایی از جدیدترین دستاورد سپاه در بندرعباس/ ۱۱۰ فروند شناور هجومی عاشورا ‌به ناوگان نیروی دریایی سپاه ملحق شد

رونمایی از جدیدترین دستاورد سپاه در بندرعباس/ ۱۱۰ فروند شناور هجومی عاشورا ‌به ناوگان نیروی دریایی سپاه ملحق شد
شنبه 20 آذر 1400 - 09:55

دستاوردهای جدید سپاه با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندر عباس رونمایی شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

مراسم رونمایی و الحاق ۱۱۰ شناور کلاس تندرو هجومی عاشورا با حضور دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، به ناوگان نیروی دریایی سپاه برگزار شد.
این هفتمین الحاق شناور‌هاست که در این مرحله سرعت آن‌ها از ۵۵ نات به ۷۵ و ۹۰ نات رسیده است و در مرحله بعد به ۱۱۰ نات خواهد رسید.‌

همه امکانات این شناورها شامل موشک‌ها و راکت‌ها و شبکه راداری در مجموعه سپاه ساخته شده است.

این شناور‌ها دارای قابلیت مانور بالا، موشک‌انداز و راکت‌انداز با توان اقدامات شناسایی ـ اطلاعاتی هستند که به دست ‌متخصصان داخلی ساخته شده‌اند. این شناور‌ها از سواحل مکران و دریای عمان تا دهانه اروند در خلیج فارس از امروز عملیاتی می‌شوند.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم گفت: این هفتمین الحاق شناور‌هاست که در این مرحله سرعت آن‌ها از 55 نات به 75 و 90 نات رسیده است و در مرحله بعد به 110 نات خواهد رسید.‌

وی با بیان اینکه متخصصان و جوانان این مرز و بوم "ما می‌توانیم" را محقق کرده‌اند، افزود: همه امکانات این شناورها شامل موشک‌ها و راکت‌ها و شبکه راداری در مجموعه سپاه ساخته شده است.

این شناورها قرار است در سطح آبهای جنوب از اروند خوزستان تاچابهار سیستان وبلوچستان ماموریت های دریایی به‌ویژه مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن در آبهای خلیج فارس و دریای عمان عملیات های رزمی ولجستیکی انجام دهند.

به مناسبت دهه مبارک فجر نیز ٣۴٠ فروند شناور رزمی و پشتیبانی رزم در کلاس‌های مختلف روز دوشنبه با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به منطقه یکم نیروی دریایی سپاه ملحق شده بود.

۲۰ بهمن ۹۹ نیز ٣۴٠ شناور با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به سازمان رزمی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس محلق شد که شناورهای تندرو با ویژگی‌هایی مانند چابکی، قدرت مانور بالا، قدرت آتش بالا، رادارگریزی تا حد ممکن و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، نقش بی‌بدیلی در صحنه دریا بر عهده می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها