نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دنبال ساخت دو شهرک جدید در جولان اشغالی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دنبال ساخت دو شهرک جدید در جولان اشغالی
شنبه 20 آذر 1400 - 12:08

رژیم صهیونیستی قصد دارد در چارچوب تلاش این رژیم برای تغییرات جمعیتی در جولان اشغالی، دو شهرک جدید در این منطقه بسازد.

العالم - فلسطین اشغالی

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال ارائه طرحی است که ساخت دو شهرک صهیونیستی جدید در جولان اشغالی را مطرح می‌کند.

بنا به نوشته «هاآرتص»، این قصد بنت در چارچوب طرحی فراگیر است که مقامات رژیم اشغالگر تحت عنوان «تشویق رشد دموگرافی ثابت» در جولان اشغالی بر روی آن کار می‌کنند و به زودی برای تصویب به کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طرح مذکور ساخت ۱۲ هزار واحد صهیونیست‌نشین را در دو شهرک جدید بعلاوه ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در یک شهرک فعلی صهیونیستی در جولان، پروژه‌های کشاورزی، ساخت و ساز و نیز تولید انرژی خورشیدی را مطرح می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده، هدف اصلی از این طرح افزایش تعداد شهرک‌نشینان در جولان اشغالی و «تثبیت حضور یهودیان در آن» است. در حال حاضر ۲۲ هزار صهیونیست در ۳۲ شهرک در جولان اشغالی حضور دارند و این طرح افزایش ۵۰ درصدی آنها تا ۲۰۲۵ و دو برابر شدنشان تا پایان دهه فعلی را دنبال می‌کند.

در حال حاضر اهالی جولان اشغالی سوریه در چهار روستای سوری باقی مانده یعنی «مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیا و مسعده» ۲۱ هزار نفر است که در حال مقابله با طرح‌های متوالی رژیم صهیونیستی برای تسلط بر اراضی‌شان هستند.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ بخش عظیمی از آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

سازمان ملل تا کنون چندین قطعنامه در محکومیت اشغال جولان به دست رژیم صهیونیستی صادر کرده است

فارس

پربیننده ترین خبرها