پزشکان آفریقای جنوبی: اومیکرون از سویه دلتا ضعیفتر است

پزشکان آفریقای جنوبی: اومیکرون از سویه دلتا ضعیفتر است
شنبه 20 آذر 1400 - 12:32

پزشکان آفریقای جنوبی می‌گویند سویه اومیکرون ویروس کرونا در قیاس با سویه دلتا عوارض ضعیفتری دارد.

العالم - آفریقا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، با گسترش وسیع سویه اومیکرون ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، پزشکان این کشور می‌توانند به خوبی درباره چگونگی تأثیر آن بر بیماران اظهار نظر کنند. حال به نظر می‌رسد شواهد از قدرت کمتر آن در قیاس با سویه دلتا حکایت دارد.


یک پزشک اهل آفریقای جنوبی می‌گوید با وجود اینکه هر روز ده‌ها بیمار مبتلا به اومیکرون کرونا به او مراجعه می‌کنند، هنوز هیچیک از آنها را به بیمارستان نفرستاده است. به گفته وی، با وجود اینکه اومیکرون در قیاس با دلتا قدرت انتقال بیشتری دارد، اکثر بیماران مبتلا به اومیکرون در خانه و در بازه زمانی 10 تا 14 روز درمان می‌شوند. حتی افراد مسن و مبتلایان به سایر بیماری‌ها نیز در مواجهه با اومیکرون واکنش بهتری نشان می‌دهند.

در آفریقای جنوبی و در هفته‌های اخیر، تنها 30 درصد از افراد بستری‌شده در بیمارستان‌ها که به کووید-19 مبتلا شده اند شرایط وخیمی را سپری می‌کنند. این رقم کمتر از نیمی از آن چیزی است که در زمان شیوع سایر سویه‌های ویروس کرونا در آفریقای جنوبی مشاهده شده است.
همچنین پیش‌تر بازه زمانی متوسط حضور در بیمارستان برای بیماران کرونایی در آفریقای جنوبی 8 روز بود. اما حالا این بازه زمانی به 2.8 روز کاهش یافته است. در هفته‌های اخیر، تنها 3 درصد از افراد بستری‌شده در بیمارستان‌ها بر اثر ابتلا به کووید-19 جان باخته اند حال آنکه این رقم پیش‌تر حدود 20 درصد بود.

البته به گفته پژوهشگران، تنها 2 هفته از آغاز موج جدید شیوع اومیکرون در آفریقای جنوبی می‌گذرد و نتیجه‌گیری در این خصوص با زمان بیشتری نیاز دارد.

پربیننده ترین خبرها