فروشی نیست؛

پاسخ یک فلسطینی به پیشنهاد چند میلیون دلاری صهیونیستها برای خرید خانه‌اش

پاسخ یک فلسطینی به پیشنهاد چند میلیون دلاری صهیونیستها برای خرید خانه‌اش
شنبه 20 آذر 1400 - 17:12

یکی از ساکنان محله «شیخ جراح» پیشنهاد چند میلیون دلاری شهرک‌نشینان صهیونیست برای واگذاری منزلش را رد کرده و می‌گوید در قبال تحویل این زمین به نسل آینده مسؤول است.

العالم - فلسطین اشغالی

«عبدالفتاح اسکافی» یکی از ساکنان فلسطینی محله «شیخ جراح» است که به پیشنهاد پنج میلیون دلاری شهرک‌نشینان صهیونیست برای واگذاری منزلش نه گفته است.

وی به شبکه «الجزیره» گفت: این پیشنهاد را نپذیرفتیم زیرا این خانه آخرین چیزی است که از سرزمین اجدادی در اختیار داریم و برای تحویل آن به نوه‌ها مسؤولیم.

اسکافی ضمن اعلام آنکه با فرزندان و نوه‌هایش که ۱۴ نفر می‎شوند یکجا زندگی می‌کنند، افزود، اگر همه پول‌های دنیا را نیز به وی بدهند این خانه را نخواهد فروخت.

به موجب توافقی میان دولت اردن و «آنروا»، خانواده اسکافی به همراه ۲۷ خانواده فلسطینی دیگر از سال ۱۹۵۶ در محله شیخ جراح ساکن شده‌اند و با خطر کوچ اجباری توسط رژیم صهیونیستی روبرو هستند.

دادگاه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که این خانه‌ها متعلق به آنچه تشکل‌های دینی خوانده شده، هستند که در سال ۱۹۴۸ فعالیت داشته‌اند.

محله شیخ جراح از چندی پیش در پی تهدید و حمله صهیونیست‌ها برای خالی کردن خانه‌های این محله و بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود به صحنه درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست تبدیل شده است.

تاکنون اشغالگران، ۲۸ خانواده فلسطینی در محله مذکور را به کوچ اجباری و تحویل منازلشان به جمعیت‌های شهرک‌نشینی تهدید کرده‌اند.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان این محله و واگذاری آن به یهودیان در ماههای گذشته موجی از محکومیت‌ها و انتقادات جهانی را موجب شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها