بایدن: در صورت حمله به اوکراین، روسیه با تحریم‌های ویرانگر روبرو خواهد شد

بایدن: در صورت حمله به اوکراین، روسیه با تحریم‌های ویرانگر روبرو خواهد شد
يکشنبه 21 آذر 1400 - 04:53

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه به همتای روس خود درباره عواقب ویرانگر اقدامی نظامی علیه اوکراین هشدار داده، اما گفت اعزام نیروی زمینی آمریکا برای دفاع از کی‌یف هرگز روی میز نیست.

العالم-آمریکا

در ادامه تنش‌زایی‌های واشنگتن با مسکو بر سر کی‌یف، این بار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ادعای احتمال حمله روسیه به اوکراین را تکرار کرد.

بایدن بامداد یکشنبه (به وقت تهران) مدعی شد به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرده که اگر این کشور به اوکراین حمله کند، «بهای وحشتناکی» خواهد پرداخت و با عواقب اقتصادی ویرانگری روبرو خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره به خبرنگاران توضیح داد که امکان اعزام نیروهای رزمی زمینی آمریکا به اوکراین در صورت تهاجم روسیه «هیچ وقت روی میز نبوده»، هرچند که واشنگتن و ناتو ملزم به اعزام نیروهای بیشتری به کشورهای جناح شرقی ناتو برای تقویت آنها هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: «من کاملاً برای رئیس جمهور پوتین روشن کردم که اگر او در اوکراین اقدامی انجام دهد، عواقب اقتصادی برای کشورش ویرانگر خواهد بود».

کشورهای غربی به رهبری آمریکا هستند که چند هفته است با اظهار نظرهای غیرمستقیم از طریق گزارش‌های منابع بی‌نام در رسانه‌ها، روسیه را به طراحی حمله علیه اوکراین متهم کرده‌اند. اوکراین اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های «جاولین» آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان این کشور می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

پیش از این، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که آمریکا به کی‌یف درباره عضویت این کشور در ائتلاف ناتو اطمینان داده و رئیس‌جمهور اوکراین نیز آماده گفت‌وگوی مستقیم با همتای روس خود است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها