واشنگتن پست: اومیکرون به سویه غالب در اروپا تبدیل می شود

واشنگتن پست: اومیکرون به سویه غالب در اروپا تبدیل می شود
يکشنبه 21 آذر 1400 - 07:25

واشنگتن پست به نقل از مقامات اروپایی و متخصصان حوزه درمان و سلامت گزارش داد که نوع جهش یافته اومیکرون کرونا به سویه غالب در اروپا تبدیل خواهد شد.

العالم ـ اروپا

روزنامه واشنگتن پست بامداد یکشنبه گزارش داد که دانمارک، اسکاتلند و انگلیس بر گسترش سریع اومیکرون متمرکز شده اند و مقامات این کشورها می‌گویند که این گونه ممکن است تا هفته آینده غالب شود.

"نیکولا استورجن" رئیس دولت اسکاتلند گفت: پیش بینی می شود اومیکرون بزودی از دلتا سبقت بگیرد.

آژانس امنیت بهداشت انگلیس نیز اعلام کرد که اومیکرون تا اواسط دسامبر (دی) غالب خواهد شد و دانمارک نیز پیش بنی کرده که تا پایان هفته آینده این سویه بر دلتا پیشی بگیرد.

به نوشته واشنگتن پست، انتظار می‌رود سویه اومیکرون با توجه به روند بالای گسترش در اروپا به آمریکا نیز شیوع پیدا کند و این کشور نیز در هفته های آینده با این سویه درگیر شود.

مقامات بهداشتی در ایالات متحده تا کنون خاطرنشان کردند که موارد اومیکرون که در حال حاضر در این کشور ثبت شده است، خفیف به نظر می رسد و همه افراد ابتلا شده به این سویه بهبود یافته اند.

آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا نیز پیشتر گفته بود که به نظر می‌رسد اومیکرون نسبت به سایر انواع ویروس کرونا شدت کمتری داشته باشد.

فائوچی افزود: هنوز خیلی زود است که بتوانیم شدت بیماری را دقیقاً تعیین کنیم، اما شواهد نشان می دهد که ما مشخصات بسیار شدید بیماری را مشاهده نمی کنیم.

پربیننده ترین خبرها