انتقال نفت امارات با لوله به سرزمین‌های اشغالی

انتقال نفت امارات با لوله به سرزمین‌های اشغالی
يکشنبه 21 آذر 1400 - 10:03

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روز جمعه به دیگر وزیران دولت نفتالی بنت، مخالف با توافق انتقال نفت امارات به فلسطین اشغالی، پیوست و خواهان لغو آن شد.

العالمكشكول

نفت امارات قرار است از طریق لوله های نفتی از شهر ایلات در ساحل دریای سرخ به شهر اشغالی عسقلان در دریای مدیترانه انتقال یابد.

طول خط لوله نفتی این طرح حدود 254 کیلومتر است و می تواند روزانه 600 هزار بشکه نفت امارات را به بازارهای اروپا منتقل کند به گونه ای که نفت با نفتکش های دریایی از بندر ایلات به دریای سرخ می رسد و از شمال نیز از طرق لوله های زمینی به ایستگاه عسقلان در ساحل دریای مدیترانه تخلیه واز آنجا با نفتکش ها برای انتقال به ساحل دریای مدیترانه و اروپا بارگیری خواهدشد.

هدف از این طرح؛ تطمیع امارات برای تسریع در امضای عادی سازی با رژیم صهیونیستی و هم چنین کم اهمیت کردن تنگه هرمز و کانال سوئز و ضربه زدن به ایران و مصر است.

دلیل رژیم صهیونیستی برای توقف این طرح آسیب زدن به محیط زیست به ویژه سواحل فلسطین اشغالی و ترس از نشت نفت است اما برخی معتقدند این رژیم دلایل دیگری دارد از جمله اینکه رژیم اساسا به این طرح راضی نشد و از آن فقط به عنوان طعمه ای برای عادی سازی امارات استفاده کرده، ناتوانی این رژیم در حفاظت از آن در صورت راه اندازی نیز از جمله دلائل مخالفت اسرائیل است زیرا مصر نیز نتوانست از لوله گاز مصر به رژیم حفاظت کند.

همه ناظران معتقدند بزرگترین بازنده این مساله امارات است که پیش از این نیز در مساله خرید جنگنده های اف 35 امریکا زیان دید و این توافق نیز طعمه ای برای راضی کردن تدریجی امارات برای عادی سازی است اما امارات نتوانسته نه بر لوله ها و نه جنگنده ها دست یابد در حالی که اسرائیل موفق به عادی سازی مجانی شده است.

پربیننده ترین خبرها