رژیم‌صهیونیستی درخواست امارات را برای خرید سامانه پدافندی رد کرد

رژیم‌صهیونیستی درخواست امارات را برای خرید سامانه پدافندی رد کرد
يکشنبه 21 آذر 1400 - 16:55

نشریه صهیونیستی فاش کرد که "اسرائیل درخواست امارات متحده عربی را برای تامین و خرید سامانه های پدافند هوایی ساخت رژیم صهیونیستی رد کرده است"، اما جالب اینجاست که بهانه اش برای دست رد زدن به سینه امارات، روابط ابوظبی با تهران اعلام شده است.

العالم - امارات

تارنمای خبری «العربی الجدید» امروز (یکشنبه) اعلام کرد که «اسرائیل از فروش دو سامانه پدافند هوایی به امارات امتناع ورزیده است".

این تارنما به نقل از روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت که اسرائیل به دلیل رفت و آمد آزادانه شهروندان ایرانی به امارات، از واگذاری سامانه های پدافند هوایی به ابوظبی خودداری کرد.

این روزنامه در گزارشی که امروز منتشر شده است، اعلام کرد که اسرائیل درخواست امارات را برای فروش سامانه های «گنبد آهنین» و «عصای جادویی» (فلاخن داود) که برای رهگیری موشک‌های کوتاه‌برد و بالدار به کار می‌رود، نپذیرفت.

روزنامه صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل به این دلیل از فروش این دو سامانه دفاع هوایی به امارات خودداری ورزیده که به ایرانی ها اجازه ورود و تردد آزادانه در خاک خود را می دهد.

اسرائیل هیوم، ارزش خرید سامانه های پدافندی مورد نیاز و درخواست امارات را میلیاردها دلار اعلام کرده است.

نشریه افزوده با وجود رد درخواست امارات؛ از سوی دیگر تل آویو بیم آن دارد که ابوظبی با تهدید به نزدیکی به ایران، اسرائیل را برای فروش این دو سامانه تحت فشار قرار دهد.

این موضوع بیانگر آن است که امارات متحده عربی تمایل خود را برای دستیابی به سامانه های "گنبد آهنین" و "عصای جادویی" را پیش از امضای توافق نامه عادی سازی در آگوست ۲۰۲۰ اعلام کرده بود، زیرا این روزنامه اشاره کرد که سایر کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی، تمایل مشابهی به خرید سامانه های گنبد آهنین و عصای جادویی برای مقابله با تهدید موشکی ایران ابراز کرده اند.

اسرائیل هیوم خاطرنشان کرد که با وجود ترس امارات از پروژه هسته ای ایران و احتمال حمله ایران، این کشور نه تنها روابط دیپلماتیک کامل با تهران دارد، بلکه مبادلات تجاری گسترده ای نیز با آن دارد، تا جایی که هم اسرائیل و هم غرب، امارات را متهم می کنند که به تهران اجازه می دهد تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه خود را دور بزند.

روزنامه صهیونیست افزوده با توجه به اینکه نهادهای رسمی ایران از بانک های اماراتی برای دور زدن تحریم های مختلف بدون سختگیری و دخالت دولت امارات استفاده می کنند، همکاری ایران و امارات تنها به حوزه تجاری محدود نمی شود، بلکه به حوزه بانکی نیز گسترش می یابد.

به نوشته این روزنامه، ماه گذشته تحول نگران‌کننده‌ای روی داد که نشان‌دهنده تحکیم روابط میان امارات و ایران بود، جایی که «عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات در تماس تلفنی با « حسین امیرعبداللهیان»، همتای ایرانی خود، اعلام کرد که روابط دو کشور در حال بهبود و رشد است.

اسرائیل هیوم، سفر «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات به ایران و دیدار وی با« ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور و همتای ایرانی اش (علی شمخانی) را نشانه دیگری از توسعه روابط دو طرف دانست.

امارات و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی موسوم به ابراهیم را امضاء و رسما روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند؛ موضوعی که به شدت با مخالفت فلسطینی ها روبه رو شد و آن را محکوم کردند.

روابط دو طرف از سال گذشته تاکنون توسعه‌ یافته به‌نحوی که تل‌آویو و ابوظبی در زمینه‌های مختلفی توافق امضاء کرده‌اند.

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم صهیونیستی نیز اخیرا ادعا کرد که تل‌آویو با تمام کشورهای عربی خاورمیانه ارتباط دارد.

«عیساوی فریج» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم صهیونیستی در ارتباط با اقدامات تل‌آویو برای امضای توافق‌های عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه مدعی شد: «با هر یک از کشورهای عربی خاورمیانه حتی کشورهای متخاصم روابط و ارتباط مستقیم و غیرمستقیم داریم.»

پربیننده ترین خبرها