کشتار غیر نظامیان در سوریه طی حملات هوایی "یگان فوق سری" آمریکایی

کشتار غیر نظامیان در سوریه طی حملات هوایی
دوشنبه 22 آذر 1400 - 09:58

منابع نظامی و اطلاعاتی آمریکا فاش کردند که "یگانی فوق سری" در نیروهای این کشور، پرتاب ده ها هزار موشک و بمب در سوریه را طی حملات خود علیه داعش ترتیب داده که به قربانی شدن تعدادی غیر نظامی انجامیده است.

العالم-سوريه

روزنامه نیویورک تایمز امروز یکشنبه به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی سابق و کنونی آمریکا نوشت: یگان سری ویژه ای موسوم به "Talon Anvil"، به زعم هدف قرار دادن گروه تروریستی داعش، عملیات هایی با شلیک ده ها هزار موشک و بمب در سوریه انجام دادند، درحالیکه این عملیات به کشته شدن تعدادی از غیر نظامیان نیز منجر شده است.

این روزنامه در گزارشی نوشت:" یگان مذکور از سال 2014 تا 2019 به صورت 24 ساعته مشغول فعالیت بود و برای نیروهای هوایی عظیم آمریکا هدف هایی را مشخص می کرد. ازجمله این هدف ها کاروان ها و اتومبیل های بمب گذاری شده، مراکز فرماندهی و گروه های جنگجویان دشمن بود".

طبق گفته منابع رسانه ای، برخی مسئولین عالی‌رتبه در آژانس اطلاعات مرکزی، بخاطر فعالیت های این گروه شکایت کرده اند. 4 نفر از افرادی که با " Talon Anvil " کار می کردند نیز وضعیت را به فرماندهی عملیات هوایی اعلام کردند، اما فرماندهی این اطلاعات را نادیده گرفت.

پربیننده ترین خبرها