اختصاصی العالم| جزئیات هلاکت برجسته‌ترین فرمانده ائتلاف متجاوز در مأرب یمن

دوشنبه 22 آذر 1400 - 14:24

خبرنگار العالم در یمن جزئیات کشته شدن رئیس اداره عملیات نظامی وزارت دفاع دولت مستعفی یمن در جریان حملات موشکی در مأرب و همچنین حجم تلفات ائتلاف در این عملیات را فاش کرد.

العالم- یمن

خبرنگار العالم در یمن تصریح کرد، "ناصر الذیبانی" از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی دولت مستعفی یمن به همران ده‌ها تن از عناصر مزدورِ وابسته به ائتلاف متجاوز در جریان نبرد مأرب کشته شدند.

برخی منابع خاطرنشان کردند همزمان با وقوع درگیری‌های خشونت‌باری در رشته‌کوه جنوبی مشرف به شهر مأرب و رشته‌کوه‌های "البلک الاوسط" و "البلک الشرقی"،الذیبانی در جریان حمله موشکی به یکی از اردوگاه‌های ائتلاف در داخل شهر کشته شد.

مزدوران ائتلاف متجاوز، عصر دیروز با حمایت و پشتیبانی گسترده جنگنده‌های سعودی عملیاتی را برای بازپس‌گیری این رشته‌کوه استراتژیک صورت دادند که با شکست مواجه شدند.

در جریان این عملیات، که به عقب‌نشینی این عناصر مزدور منتهی شد، ده‌ها تن از آنها کشته و مجروح شدند.

در مقابل، نیروهای صنعا طی ساعات گذشته به پیروزی‌های بزرگی در این منطقه به‌ویژه اطراف "الفلج"- دروازه جنوبی شهر مأرب- دست یافته‌اند و پیشروی‌های نیز در رشته‌کوه "البلک الاوسط" و در "وادی اللجمه و النقیعه"، که از مناطق مهم در "وادی عبیده" به‌شمار می‌آید، داشتند.

روز گذشته "حسین العزی" معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه توییتر خود درباره آخرین تحولات آزادسازی مأرب نوشت، موضوع مأرب تمام شده و آنچه "مزدوران" می‌گویند هیاهوی توخالی و سروصدای بی مورد است.

وی افزود، آزادسازی حتمی مأرب برای منازعه یا کوبیدن طرف دیگری نیست بلکه ضرورت‌های امنیتی، مقابله با تروریسم و تمایل به بلوغ اراده صلح، این نبرد را ایجاب کرده و درک این حقایق مهم است.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است. مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها