ایلان ماسک، چهره سال ٢٠٢١ از نگاه مجله تایم

ایلان ماسک، چهره سال ٢٠٢١ از نگاه مجله تایم
سه شنبه 23 آذر 1400 - 08:11

مجله تایم مدیرعامل تسلا را به عنوان مرد سال 2022 انتخاب کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از ان‌پی‌آر، مجله تایم ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و ثروتمندترین مرد جهان را به عنوان چهره سال ۲۰۲۱ خود معرفی کرد.

ادوارد فلسنتال، سردبیر این مجله درباره دلیل انتخاب ماسک به نقش او در «ایجاد راه‌حل‌هایی برای یک بحران وجودی» و «تجسم احتمالات و خطرات عصر غول‌های فناوری» اشاره کرد. سردبیر تایم او را به عنوان «شخصیتی بی‌پروا که اغلب به نظر می‌رسد از تفرقه و تمسخر پرخاشگرانه لذت می‌برد» توصیف کرده است. به باور تایم، این جنبه از شخصیت ایلان ماسک به ویژه در نحوه توییت کردن او پیش چشم افکار عمومی قرار دارد.

سردبیر تایم در این باره می‌نویسد: «انتخاب به عنوان شخصیت سال نشان‌دهنده تأثیرگذاری یک فرد است و تعداد کمی از افراد {در سال گذشته} تأثیر بیشتری نسبت به ماسک بر زندگی روی زمین و احتمالاً زندگی خارج از {کره} زمین داشته‌اند. در سال ۲۰۲۱، ماسک نه تنها به عنوان ثروتمندترین فرد جهان، بلکه به عنوان ثروتمندترین نمونه دگرگونی بزرگ در جامعه ما ظاهر شد.»

۲۰۲۱ یک سال ویژه برای ماسک بود که به دلیل افزایش قیمت سهام شرکت تسلا (Tesla) به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد. ماسک همچنین با اسپیس ایکس، اولین ماموریت فضایی با خدمه‌ای متشکل از گردشگران و بدون فضانورد حرفه‌ای را به مدار زمین فرستاد.

برخی از رفتارهای آنلاین ماسک او را به دردسر انداخته و گاهی تمرکز او را از دستاوردهایش منحرف کرده است. در سال ۲۰۱۸، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، او را به دلیل انتشار توییتی مبنی بر اینکه در نظر دارد تسلا را خصوصی کند، به کلاهبرداری متهم کرد چرا که توییت‌های او، ذهنیت سهامداران را تحت تاثیر قرار می‌داد.

سنت گزینش «شخصیت سال» از سوی تایم در سال ۱۹۲۷ آغاز شد و تایم از آن زمان به بعد برای انتخاب شخصیت برگزیده نه تنها ویژگی‌‌های فردی را در این زمینه مد نظر قرار می‌دهد، بلکه تأثیر گروه، جنبش یا ایده‌ای را نیز مد نظر قرار می‌دهد که بیشترین تأثیر را در سال گذشته داشته‌اند. در سال ۲۰۲۰، جو بایدن و کامالا هریس با هم به عنوان شخصیت سال انتخاب شدند. انتخاب سالانه لزوماً دلیل این نیست که فرد در طول آن سال ویژگی‌ها و تاثیرات مثبتی داشته است زیرا این انتخاب می‌تواند به دلیل تأثیرات منفی شخص صورت گرفته باشد. برای نمونه، آدولف هیتلر در سال ۱۹۳۸ به عنوان مرد سال انتخاب شد.

پربیننده ترین خبرها