عملیات گازانبری نیروهای صنعاء و تسلط بر ارتفاعات راهبردی در نزدیکی مأرب یمن

عملیات گازانبری نیروهای صنعاء و تسلط بر ارتفاعات راهبردی در نزدیکی مأرب یمن
سه شنبه 23 آذر 1400 - 10:22

با تسلط نیروهای صنعاء بر ارتفاعات راهبردی مابین شهر «مأرب» و شهرهای «خب» و «الشعف» با یک عملیات گازانبری، پیروزی میدانی جدیدی در نبرد مأرب رقم خورده است.

العالم - یمن

منابع محلی در استان «مأرب» اعلام کردند، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با تسلط بر ارتفاعات راهبردی در مناطق بیابانی که مابین شهر «مأرب» و شهرهای «خب» و «الشعف» قرار دارد، پیروزی میدانی جدیدی کسب کردند.

این منابع به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، نیروهای صنعاء موفق شدند ساعاتی پس از شکستن پیشروی تیپ اول گارد مرزی ائتلاف سعودی به سمت منطقه «سلبه» (که از نظر اداری زیر نظر شهر برط العنان استان الجوف است) بر ارتفاعات راهبردی در صحرای «الیتمه» مسلط شوند.

در ادامه این گزارش آمده، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نیروهای ائتلاف سعودی را مجبور به عقب‌نشینی کردند بدون آنکه متجاوزان هیچ پیشروی میدانی به دست آورده باشند.

منابع مذکور افزودند، پس از درگیری‌های شدید که از هر دو طرف کشته و زخمی داشته نیروهای صنعاء موفق به پیشروی به سمت مواضع ائتلاف سعودی و تکمیل پاکسازی کوه‌های راهبردی «قشعان» و «حبش» شدند.

این منابع تأکید کردند، نیروهای صنعاء ابتدا به نیروهای ائتلاف سعودی اجازه دادند به سمت مواضع در سلبه پیشروی کنند و سپس در حرکتی گازانبری، خسارات جانی و تجهیزاتی زیادی به نیروهای ائتلاف سعودی وارد کردند. گزارش‌ها حاکی از کشته و زخمی شدن بیش از سی نفر از این نیروهاست.

بنا به گفته مقامات صنعاء با پیشروی خوب ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نبرد مأرب کم کم به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود.

در همین ارتباط، دیروز (دوشنبه) خبرنگاران وابسته به ائتلاف سعودی اعلام کردند، برجسته‌ترین فرمانده ائتلاف متجاوز طی عملیاتی اطلاعاتی در جنوب مأرب کشته شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها