مرگبارترین روز کرونایی در کره‌جنوبی

مرگبارترین روز کرونایی در کره‌جنوبی
سه شنبه 23 آذر 1400 - 10:38

آمار مرگ و میر مرتبط با ویروس کرونا در کره‌جنوبی رکورد جدیدی بر جا گذاشت.

العالم - آسيا

به نقل از آسوشیتدپرس، روز سه‌شنبه کره‌جنوبی در حالی مرگبارترین روز کرونایی خود را سپری کرد که شیوع کم‌سابقه سویه دلتا بیمارستان‌های این کشور را با چالش مواجه کرده و بیماران در انتظار تخت‌های بیمارستانی جان خود را از دست می‌دهند. به گفته متخصصان، اگر دولت در اعمال مقررات فاصله‌گذاری شتاب بیشتری به خرج ندهد، آمار تلفات کووید-19 افزایش می‌یابد و زیرساخت‌های درمانی نیز قادر به پذیرش بیماران بیشتر نخواهند بود.

بنا بر اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره‌جنوبی، در 24 ساعت اخیر 94 شهروند کره‌ای بر اثر ابتلا به کووید-19 جان باختند. همچنین 906 کره‌ای در وضعیت وخیم کرونا به سر می‌برند که باز هم رکوردی ناامیدکننده برای این کشور به شمار می‌رود. در 24 ساعت اخیر، 5 هزار و 506 کره‌ای به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند.

مقامات کره‌ای کوشیده‌اند تخت‌های بیشتری را در بیمارستان‌ها به بیماران مبتلا به کووید-19 اختصاص دهند. همچنین از هفته جاری دریافت دوز سوم واکسن کرونا برای شهروندان کره‌ای با گذشت تنها 3 ماه از دریافت دوز دوم امکان‌پذیر شده است. فاصله میان دوزهای دوم و سوم واکسن کرونا در کره‌جنوبی پیش‌تر 4 تا 5 ماه بود.

پربیننده ترین خبرها