رکوردشکنی آمار ابتلای روزانه کرونا در کره جنوبی

 رکوردشکنی آمار ابتلای روزانه کرونا در کره جنوبی
چهارشنبه 10 آذر 1400 - 11:18

آمار ابتلای روزانه به بیماری کووید-19 در کره جنوبی رکورد جدیدی برجا گذاشت.

العالم - اسیا

بنابر گزارش رویترز، سئول صبح امروز از ابتلای 5 هزار و 123 نفر در 24 ساعت اخیر به بیماری کووید-19 خبر داد که از آغاز پاندمی کرونا در این کشور یک رکورد محسوب می‌شود.
کره جنوبی می‌کوشد همزمان با مقابله با ابتلای شهروندانش به بیماری کووید-19 با علائم شدید، از شیوع سویه اومیکرون نیز جلوگیری کند. دولت کره جنوبی روز گذشته انصراف خود را از کاهش گسترده‌تر محدودیت‌های مرتبط با کرونا اعلام کرده بود.
زیرساخت‌های بهداشتی و بیمارستانی کره جنوبی در هفته‌های اخیر به شدت متأثر از افزایش موارد ابتلای شدید به کووید-19 بوده است. هم‌اکنون بیمارستان‌های کره جنوبی در حال درمان 723 بیمار کووید-19 با علائم شدید هستند که برای این کشور یک رکورد محسوب می‌شود. 89.2 درصد از ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های سئول و مناطق اطراف آن پر شده است. به همین دلیل افرادی که علائم خفیفی از کرونا را به نمایش می‌گذارند باید در منازل درمان شوند.
بیش از 84 درصد از افرادی که علائمی شدید از کووید-19 را در کره جنوبی به نمایش می‌گذارند دست‌کم 60 سال دارند. به باور کارشناسان، کاهش آنتی‌بادی‌های مرتبط با فاصله گرفتن از تزریق واکسن دلیل اصلی بروز این وضع در کره جنوبی است.
تاکنون گزارشی از ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در کره جنوبی ثبت نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها