رکوردشکنی خرید ملک در ترکیه از سوی اتباع خارجی همزمان با کاهش ارزش لیره

رکوردشکنی خرید ملک در ترکیه از سوی اتباع خارجی همزمان با کاهش ارزش لیره
سه شنبه 23 آذر 1400 - 13:05

کاهش ارزش واحد پول ترکیه، تب خرید ملک از سوی اتباع خارجی را در این کشور داغ کرده است.

العالم - ترکیه

به نقل از رویترز، بنا بر آمارهای رسمی که روز سه‌شنبه منتشر شد، فروش خانه به افراد خارجی در ترکیه در ماه نوامبر 48.4 درصد افزایش یافت. سقوط کم‌سابقه ارزش لیره ترکیه این امکان را برای اتباع خارجی فراهم می‌کند تا املاک را در این کشور با هزینه کمتری خریداری کنند.

بازار املاک و مستغلات ترکیه در ماه نوامبر، ایام پر جنب و جوشی را پشت سر گذاشت و فروش کلی مسکن در این ماه در قیاس با سال گذشته با 59 درصد افزایش همراه بود. بنا بر ارقام منتشرشده از سوی موسسه آمار ترکیه، در این بازه زمانی 178 هزار و 814 خانه در این کشور به فروش رسید. در همین مدت، خارجی‌ها در ترکیه 7 هزار و 363 خانه در ترکیه خریداری کردند که از سال 2013 (آغاز ثبت آمار در این حوزه) یک رکورد محسوب می‌شود.

ارزش لیره ترکیه روز دوشنبه به عدد 14.99 در برابر دلار سقوط کرد و رکورد جدیدی برجا گذاشت. با در نظر گرفتن نرخ کنونی 14.2 لیره در برابر دلار، ارزش واحد پول ترکیه از ابتدای ماه سپتامبر (اوایل شهریور) بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

درحالی‌که در 11 ماه نخست سال 2021 فروش کلی مسکن در ترکیه در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 9.2 درصد کاهش یافت، در همین مدت فروش خانه به افراد خارجی با افزایشی 39.4 درصدی مواجه شد. استانبول، آنتالیا و آنکارا به ترتیب محبوبترین مناطق ترکیه برای خرید مسکن از سوی افراد غیر ترک هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها