جنبش فتح هرگونه تماس با حماس را در لبنان قطع کرد

جنبش فتح هرگونه تماس با حماس را در لبنان قطع کرد
سه شنبه 23 آذر 1400 - 23:06

با وجود درخواست اسماعیل هنیه رئیس جنبش مقاومت اسلامی بر ضرورت اتحاد میان گروه‌های مختلف فلسطینی، جنبش آزدایبخش فلسطین «فتح» در لبنان سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای از قطع هر گونه ارتباط و تماس با حماس در همه سطوح و در همه زمینه‌ها در لبنان خبر داده است.

العالم - لبنان

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (NNA ) جنبش آزادی‌بخش فلسطین (فتح) در لبنان مدعی شد که این تصمیم به خاطر اتهام مقامات حماس و آن هم پیش از پایان یافتن تحقیقات از سوی دستگاه‌های امنیتی لبنان و دستگاه قضایی این کشور در حادثه کشته و زخمی شدن شماری از اعضای جنبش حماس در مراسم تشییع جنازه شهید حمزه شاهین صورت می‌گیرد.

در حادثه تیراندازی در مراسم تشییع پیکر «حمزه شاهین» یکی از جانباختگان انفجار جمعه شب گذشته در اردوگاه فلسطینی البرج الشمالی در جنوب لبنان چهار نفر کشته و شماری نیز زخمی شده بودند.

پیشتر برخی منابع گزارش دادند، تیراندازی از سوی نیروهای جنبش فتح صورت گرفته است؛ اما نیروهای ملی فلسطینی در اردوگاه البرج این ادعا را رد کردند.

جنبش حماس نیز پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که انفجار جمعه شب در اردوگاه البرج الشمالی در انبار حاوی سیلندرهای اکسیژن و گاز که برای بیماران کرونایی نگهداری می‌شد، اتفاق افتاده است.

پربیننده ترین خبرها