سفر «خالد مشعل» و هیأت همراه به بیروت

سفر «خالد مشعل» و هیأت همراه به بیروت
چهارشنبه 24 آذر 1400 - 15:09

در پی حوادث اخیر در اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان، رئیس حماس در خارج در رأس یک هیأت عالیرتبه از اعضای این جنبش وارد بیروت شد و قرار است دیدارهایی با مقامات لبنانی داشته باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

«خالد مشعل» رئیس جنبش حماس در خارج امروز (چهارشنبه) وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

بر اساس گزارش وبگاه «القدس»، یک هیأت عالیرتبه از اعضای حماس در این سفر، مشعل را همراهی می‌کنند.

از جمله از اعضای این هیأت «موسی ابومرزوق» معاون مشعل، و «فتحی حماد» و «محمد نزال» هستند.

قرار است مشعل و هیأت همراه با تعدادی از شخصیت‌های لبنانی دیدار کنند و دیدارهایی داخلی نیز برای بحث درباره اتفاقات اخیر در اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان داشته باشند.

رسانه‌های لبنانی در واپسین ساعات جمعه شب گذشته از وقوع انفجاری در اردوگاه البرج الشمالی در نزدیکی شهر صور در جنوب لبنان خبر داده بودند.

در ابتدا برخی اخبار حاکی از منفجر شدن انبار مهمات ذخیره فلسطینی‌ها در این منطقه بود؛ اما سپس حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب این خبر گفت که این حادثه در پی اتصال برق در یکی از انبارها که در آن تعدادی کسپول اکسیژن برای بیماران مبتلا به کرونا و مواد اولیه برای مبارزه این ویروس وجود داشت، رخ داده است.

در ادامه ماجرا، روز یکشنبه هفته جاری عده‌ای به سمت شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جنازه یکی از اعضای حماس در اردوگاه آوارگان فلسطینی البرج الشمالی در جنوب لبنان تیراندازی کردند.

حماس در واکنش، با صدور بیانیه‌ای هر گونه نقشه خرابکارانه برای از بین بردن امنیت در جنوب لبنان را در راستای منافع رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد.

در بیانیه حماس آمده بود، نیروهای موسوم به امنیت ملی فلسطین که در لبنان مستقر هستند مسئول حادثه شناخته می شوند.

حماس ضمن درخواست از جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی برای محکوم کردن نقشه خرابکارانه نیروهای امنیت ملی فلسطین خواستار تحویل قاتلان به نهادهای امنیتی لبنان شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها