شی جین‌پینگ: تا مسأله فلسطین حل نشود منطقه روی صلح نمی‌بیند

شی جین‌پینگ: تا مسأله فلسطین حل نشود منطقه روی صلح نمی‌بیند
چهارشنبه 24 آذر 1400 - 17:39

رئیس‌جمهور چین در پاسخ به نامه رئیس تشکیلات خودگردان نامه‌ای برای وی فرستاد و نوشت، مسأله فلسطین مسأ‌له‌ای اساسی در غرب آسیاست و تا زمانی که حل نشود منطقه روی صلح حقیقی را نخواهد دید.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا» اعلام کرد، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در پاسخ به نامه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نامه‌ای برای وی فرستاده و بر حمایت چین از مسأله فلسطین تا بازپس‌گیری حقوق مشروع آن بویژه در محافل بین‌المللی تأکید کرده است.

رئیس‌جمهور چین در نامه خود نوشت، مسأله فلسطین مسأ‌له‌ای اساسی در منطقه غرب آسیاست و تا زمانی که حل نشود منطقه روی صلح حقیقی را نخواهد دید.

وی افزود: شایسته است که جامعه بین‌الملل به اصل زمین مقابل صلح، راهکار دو دولتی و رفتن به سمت ایجاد کشور مستقل و دارای حامیت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس شرقی متعهد باشد.

شی جین پینگ ادامه داد، طرف‌های مربوطه بویژه کشورهای تأثیرگذار بر مسأله فلسطین باید موضعی عادلانه داشته باشند تا دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به ازسرگیری مذاکرات در سریعترین زمان ممکن سوق دهند.

وی افزود، چین از طرح محمود عباس برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح تحت نظارت سازمان ملل و با مشارکت اعضای دائمی شورای امنیت و نیز دیگر طرف‌های مربوطه در روند صلح در غرب آسیا حمایت می‌کند.

شی جین پینگ در پایان تأکید کرد، چین دوست ملت فلسطین باقی خواهد ماند و به حمایت از آن در مسیر تشکیل کشور مستقل ادامه خواهد داد. چین همچنین تمایل به تقویت روابط چینی-فلسطینی و تعمیق ادامه همکاری در تمامی زمینه‌های مشترک دارد.

به گزارش فارس، عباس اخیرا در دیدار با مقامی آمریکایی خواستار اجرای توافقات با تل‌آویو برای احیای روند سازش شد

پربیننده ترین خبرها