درگیری‌ها در مأرب به میادین نفتی رسید

درگیری‌ها در مأرب به میادین نفتی رسید
چهارشنبه 24 آذر 1400 - 23:03

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پیشروی به سمت شهر مأرب، درگیری‌ها را به اطراف میادین و تأسیسات نفتی رساندند.

العالم - یمن

منابع نظامی در استان مأرب از درگیری نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در منطقه «البتر» واقع در شهرستان «الوادی» و در نزدیکی چاههای نفتی این استان خبر دادند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، تأسیسات نفتی «صافر» و میادین نفتی در این منطقه واقع شده‌اند. دولت منصورهادی چند روز پیش این تأسیسات را تعطیل کرده و به کارکنان دستور خروج داده بود.

در صورت تسلط نیروهای دولت صنعاء بر این تأسیسات، دولت مستعفی یمن مهم‌ترین منبع درآمدی خود را در شهر مأرب از دست خواهد داد.

همزمان با پیشروی نیروهای مقاومت یمن در این محور، ناحیه «النقعه» در منطقه «الفلج» که ورودی شهر مأرب از طرف جنوب محسوب می‌شود نیز شاهد پیشروی این نیروهاست.

در این راستا «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن، در خصوص خطرات وقوع جنگ خیابانی در مأرب هشدار داد و تاکید کرد که درگیری میان نیروهای انصارالله و دولت مستعفی یمن به شدت افزایش یافته است.

موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیروهای دولت صنعاء را کُند کند، به طوریکه استان مأرب یمن این‌روزها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است و جنگنده‌های سعودی، چند روز پیش تنها طی ۲۴ ساعت، ۲۹ مرتبه بلندی‌های «البلق» و ۹ مرتبه منطقه «صرواح» و یک بار نیز منطقه «الجوبه» را با هدف جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بمباران کردند.

پربیننده ترین خبرها