سیل در کردستان عراق جان 8 نفر را گرفت + ویدئو

سیل در کردستان عراق جان 8 نفر را گرفت + ویدئو
جمعه 26 آذر 1400 - 12:11

رسانه‌های خبری گزارش دادند که در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در اربیل عراق، هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

العالم - عراق

منابع خبری در منطقه کردستان عراق، امروز (جمعه)، از بارندگی شدید و جاری شدن سیل در اربیل خبر دادند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شبکه «کوردستان ۲۴»، بارش باران روز گذشته در کردستان عراق آغاز شده و همچنان تا به امروز ادامه دارد به‌نحوی که در چند منطقه مسکونی در استان اربیل سیل جاری شده است.

طبق این گزارش، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل، آب خیابان‌های ناحیه «قوشتبه»، «دارتو» و چند منطقه دیگر در اطراف اربیل را فراگرفته است.

«اومید خوشناو» استاندار اربیل در این خصوص گفت که جاری شدن سیل موجب شده است که هشت نفر از جمله یک کودک جان خود را از دست بدهند و به اموال مردم خسارت وارد شود.

استاندار اربیل در ادامه با بیان اینکه تعدادی خانه در پی سیل فرو ریخته است، از مردم خواست که با نیروهای امدادی همکاری کنند.

همزمان با این گزارش، وبگاه شبکه «رووداو» به نقل از سازمان هواشنایی منطقه کردستان خبر داد که میزان بارش در مرکز اربیل به ۵۹.۲ میلیمتر، در مرزهای منطقه «شمامک» به بیش از ۷۲ میلیمتر و در «بیرمام» به ۸۳ میلیمتر رسیده است.

طبق پیش‌بینی مدیر سازمان هواشنایی منطقه کردستان عراق، این احتمال وجود دارد که بارش‌ شدید تا ساعت ۱۴ امروز به وقت محلی ادامه پیدا کند.

«فاضل ابراهیم» مدیر سازمان هواشنایی منطقه کردستان که با شبکه رووداو گفت‌و‌گو می‌کرد، پیش‌بینی کرد که بارش در روز شنبه شدیدتر خواهد شد و موج نخست بارندگی‌ها عصر شنبه به پایان خواهد رسید.

با این حال، فاضل ابراهیم در ادامه اضافه کرد که موج دوم بارندگی روز دوشنبه مجددا در کردستان عراق آغاز خواهد شد.

وی در ارتباط با موج دوم بارندگی‌ها گفت که احتمال دارد برف مناطق کوهستانی شمال عراق را سفیدپوش کند و دما به طور چشمگیری کاهش یابد.

فیلم

فارس

پربیننده ترین خبرها