رژیم صهیونیستی در برابر موج مقاومت در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی در برابر موج مقاومت در کرانه باختری
شنبه 27 آذر 1400 - 11:29

یک روزنامه لبنانی نوشت، عملیات مقاومتی اخیر در کرانه باختری با سایر عملیات‌های فردی که فلسطینی‌ها به واسطه سلاح سرد یا زیرگیری با خودرو انجام می‌دادند، متفاوت بود و فلسطینی‌ها را تشویق به انجام عملیات‌های بیشتر خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

پنجشنبه گذشته (۲۵ آذر) طی عملیات نیروهای مقاومتی فلسطین در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین «حومش» واقع بین دو شهر نابلس و جنین در کرانه باختری اشغالی با استفاده از سلاح گرم، سه شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند که یکی از آنها در بیمارستان مُرد.

در همین زمینه، روزنامه لبنانی «الاخبار» در یادداشتی درباره این عملیات به موارد زیر اشاره کرد:

اول؛ این عملیات با سایر عملیات‌های فردی که فلسطینی‌ها به واسطه چاقو یا زیرگیری با خودرو انجام می‌دادند، متفاوت بود و رژیم اشغالگر می‌توانست بر اساس اطلاعات، شکست در عدم دادن هشدار اولیه را توجیه کند. این توانایی اطلاعاتی یکی از مهم‌ترین سلاح‌ها در مقابله با فلسطینی‌هاست. صحبت در اینجا از یک کمین از پیش طراحی شده است که بر اساس نظریه «گرگ تنها» توسط یک گروه و نه یک فرد انجام شده؛ نظریه‌ای که رژیم اسرائیل مدتهاست با آن شکست اطلاعاتی خود را توجیه می‌کند و به تبع آن فلسطینی‌ها را برای انجام عملیات در کرانه باختری یا خارج آن تشویق می‌کند بدون اینکه موضوعی برای پیگیری اطلاعاتی دشمن باشد.

دوم؛ موضوع دیگری که بر رژیم اشغالگر فشار وارد می‌کند این است که این عملیات منجر به قتل یک شهرک‌نشین و مجروح شدن دو نفر دیگر شد و این دلیل دیگری است که فلسطینی‌ها را برای تکرار اینگونه عملیات‌ها به منظور وارد کردن ضربه به دشمن تشویق می‌کند.

سوم؛ عامل تشویقی دیگر در این باره، فرار عاملان این عملیات و مخفی شدن است، این موفقیت اگر ادامه پیدا کند به مثابه دعوت فلسطینی‌ها برای انجام عملیات بیشتر است.

در ادامه این گزارش آمده، رژیم صهیونیستی ممکن است در روزهای آینده با تکیه بر عوامل خود در طرف فلسطینی (هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان) عاملان این عملیات را بازداشت و از تأثیر عامل تشویقی سوم بکاهد اما این هرگز منجر به از بین رفتن انگیزه میان فلسطینی‌ها نخواهد شد. اگر همکاری این عوامل فلسطینی با رژیم صهیونیستی نبود این عملیات و مانند آن مانند یک دومینو عمل می‌کردند و عملیات‌های پی در پی علیه دشمن صهیونیستی شکل می‌گرفت که می‌توانست واقعیت را تغییر دهد.

در همین ارتباط «ران کوخاو» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای امنیتی فلسطینی عملیات جستجو و تعقیب در جنین را انجام می‌دهند و ما از طریق سازوکارهای هماهنگی مشترک، با آنها در این عملیات هماهنگ هستیم.

حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های فلسطینی در واکنش به عملیات حومش تاکید کردند، عملیات مقاومتی در نزدیکی نابلس علیه صهیونیست‌ها پاسخ طبیعی به جرایم روزمره رژیم اشغالگر است.

فارس

پربیننده ترین خبرها