دژ نفوذ ناپذیر الجزایر در برابر صهیونیست‌ها؛ رژیم‌های مرتجع در مسیر سرسپردگی

دژ نفوذ ناپذیر الجزایر در برابر صهیونیست‌ها؛ رژیم‌های مرتجع در مسیر سرسپردگی
شنبه 27 آذر 1400 - 16:41

دولت و ملت الجزایر قاطعانه در برابر جریان عادی‌سازی ایستاده‌اند؛ جریانی که در کشورهای عربی شروع شده و حتی اخیرا مغرب از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استقبال و درهای معبدهای یهودی را بر روی او باز کرد تا در آن نماز بخواند و برای سربازان اشغالگر که زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون می‌کِشد، دعا کند.

العالم- کشکول

به رغم اینکه الجزایر قاطعانه‌ترین مخالفت رسمی را با جریان عادی‌سازی ابراز کرده ولی مخالفت ملت الجزایر با این پدیده بسیار چشمگیر بوده است؛ به‌ویژه اینکه ورزشکاران الجزایر از هر مناسبتی استفاده می‌کنند و مخالفت‌شان را با به رسمیت شناختن اسرائیل و عادی‌سازی با این رژیم ابراز و حمایت نامحدودشان را از ملت فلسطین و قضیه فلسطین اعلام می‌کنند.

موضوع قابل توجه این است که حمایت ورزشکاران الجزایری از قضیه فلسطین برای آنها هزینه‌بر بوده است؛ زیرا که بسیاری از آنها از سوی فدراسیون جهانی ورزش محروم از بازی می‌شوند و بدین ترتیب آینده حرفه‌ ای شان تحت الشعاع قرار می گیرد. همانطور که "فتحی نورین" جودوکار الجزایری و مربی‌اش به دلیل کناره‌گیری از المپیک توکیو پس از قرعه‌کشی برای مسابقه با رقیب اسرائیلی، به مدت 10 سال از سوی فدراسیون بین‌المللی جودو محروم شدند.

حمایت ورزشکاران و ملت الجزایر از قضیه فلسطین، در جریان بازی تیم ملی فوتبال الجزایر مقابل همتای مغربی‌اش در مرحله یک‌چهارم نهایی جام عرب در قطر قابل توجه بود؛ اعضای تیم ملی الجزایر در یک حرکت عالی برای همبستگی با فلسطین، پرچم فلسطین را پس از کسب امتیازات تیمی برای نیمه نهایی جام عرب فیفا به اهتزاز درآوردند.

مواضع ورزشکاران الجزایری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه فلسطینیان مورد تمجید قرار گرفت و آنها تأکید کردند پیروزی تیم ملی الجزایر مقابل تیم ملی مغرب به مثابه پیروزی فلسطین است. فعالان مجازی تأکید کردند تیم ملی الجزایر تنها تیم ملی در منطقه عربی است که در جشن پیروزی‌اش در هر مسابقه‌ای، به موازات پرچم الجزایر پرچم فلسطین را نیز به اهتزاز درمی‌آورد.

دولت الجزایر نیز بارها مواضع خود را در حمایت از فلسطینن، در پاسخ به تلاش‌های مایوسانه برای حذف قضیه فلسطین و ایجاد جای پایی برای اسرائیل در مرزهای مشترک با الجزایر و شمال آفریقا مورد تأکید قرار داده است. دولت الجزایر همچنین به گرمی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال کرده و عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر نیز از عزم کشورش برای میزبانی از کنفرانس "جامع" گروه‌های فلسطینی در آینده نزدیک خبر داده است. تبون همچنین اعلام کرد الجزایر تصمیم گرفته چکی 100 میلیون دلاری را برای دولت فلسطین و 300 بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های الجزایری به دانشجویان فلسطینی اختصاص دهد.

دولت و ملت الجزایر با چنین مواضعی تأکید دارند که اسرائیل حق نفوذ و مداخله در الجزایر ندارند، همچنانکه در حال ارسال یک پیام به ملت‌های عربی هستند با این مضمون که فلسطین در قلب‌ها و دل های ملت‌های عربی، اسلامی و آزاده جهان ماندگار می‌شود و تلاش‌های برخی رژیم‌های مرتجع عربی که در مدار آمریکا می‌چرخند برای حذف قضیه فلسطین، به شکست منتهی خواهد شد آن هم به فضل مواضع شرافتمندانه کشورهایی مانند الجزایر و محور مقاومت که قضیه فلسطین را قضیه نخست جهان عرب و اسلام می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها