ارمنستان: گزارش‌ها درباره ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان جعلی است

ارمنستان: گزارش‌ها درباره ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان جعلی است
شنبه 27 آذر 1400 - 20:07

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان گفت، ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان هرگز مورد بحث قرار نگرفته و این موضوع «جعلی» است.

العالم ـ آسیا

دبیر شورای امنیت ارمنستان روز شنبه گفت که ارمنستان بارها دخالت در مذاکرات برای ایجاد کریدور به جمهوری آذربایجان را رد و تاکید کرده است که تنها با رفع انسداد ارتباطات حمل و نقل در منطقه موافقت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «پان‌ آرمنیان» «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان در مصاحبه با «صدای آمریکا» گفت که ارائه یک کریدور به جمهوری آذربایجان هرگز در ارمنستان مورد بحث قرار نگرفته و این موضوع را «جعلی» توصیف کرد.

وی در این زمینه گفت، مقام‌های جمهوری آذربایجان بارها این سوال را در مورد کریدور از طریق استان «سیونیک» در جنوب ارمنستان که نخجوان را به سایر مناطق جمهوری آذربایجان متصل می‌کند، مطرح کرده اند. با این حال، ارمنستان بارها دخالت در مذاکرات برای ایجاد کریدور به جمهوری آذربایجان را رد و تاکید کرده است که تنها با رفع انسداد ارتباطات حمل و نقل در منطقه موافقت کرده است.

وی افزود، «نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان در دیدار اخیر در بروکسل با «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان تا حدودی تایید کرد که چنین موضوعی وجود ندارد. این روی میز مذاکره نیست.

گریگوریان با بررسی وضعیت آینده قره باغ کوهستانی، خاطرنشان کرد که مقامات ارمنستان آغاز گفت‌وگوها در مورد یافتن راه هایی برای حل و فصل طولانی مدت این موضوع تحت نظارت گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را مهم می‌دانند.

به گزارش فارس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه در گفت‌وگو با یک رسانه ایتالیایی گفت، ارمنستان نیز این فرصت را خواهد داشت که بخشی از شبکه حمل و نقل منطقه‌ای شود، زیرا اکنون در بن بست قرار دارد. با روسیه ارتباط ریلی ندارد، اما بعدا خواهد داشت، با راه آهن ایران ارتباط ندارد اما از طریق جمهوری آذربایجان این امکان را خواهد داشت و جمهوری آذربایجان از طریق ارمنستان به جمهوری خودمختار نخجوان خود می‌رود، این یک وضعیت برد-برد است. من فکر می‌کنم ارمنستان باید این فرصت طلایی را درک کند، فعال‌تر رفتار کند و از تعامل با ما در برنامه‌های آینده دریغ نکند.

پربیننده ترین خبرها