رزمایش سایبری آمریکا و رژیم‌صهیونیستی

رزمایش سایبری آمریکا و رژیم‌صهیونیستی
شنبه 27 آذر 1400 - 21:50

ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که طی هفته گذشته بخش سایبری ارتش این رژیم با فرماندهی سایبری آمریکا رزمایش مشترکی برگزار کرده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بخش دفاعی سایبری‌اش با فرماندهی سایبری آمریکا طی هفته پیش رزمایش مشترکی برگزار کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی افزود که این رزمایش شامل آموش برای چالش‌های دفاع سایبری متعددی بوده است.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، این رویداد نشان دهنده مشارکت راهبردی میان ارتش آمریکا و اسرائیل بوده که به هر دو این امکان را می‌دهد تا برتری شبکه سایبری بدست آورند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز اخیرا با انتشار گزارشی از اظهارات مقامات این رژیم نوشت که اسرائیل آمادگی مقابله با خطر حملات سایبری را ندارد.

بر اساس این گزارش، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی در کمیته امور خارجی و دفاعی کنست، اعتراف کرد: «مهمترین تهدید فراروی اسرائیل در این مرحله حول محور حملات سایبری علیه مؤسسات و تأسیسات اقتصادی و مدنی است».

به نوشته این روزنامه عبری‌، وی در خصوص پیامدهای منفی این حملات که می‌تواند به فلج شدن و اختلال در بسیاری از سیستم‌ها و نهادها منجرشود ( همانطور که اخیراً در بیمارستان «هیلل» اتفاق افتاد) هشدار داد.

در هفته‌های اخیر، نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند، روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به «سایه سیاه» (Black shadow) سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.

منابع خبری طی ماه‌های گذشته نیز از چند حمله سایبری به شرکت‌های مهمی در اراضی اشغالی خبر داده بودند.

به گزارش فارس، چند روز پیش نیز رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که گروهی هکری موسوم به «Moses staff» (عصای موسی)، در کمتر از یک هفته دو حمله هکری جداگانه انجام داده‌اند. در حمله نخست سه شرکت مهندسی رژیم صهیونیستی را هک کردند و در حمله دوم، سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی را هک کردند.

پربیننده ترین خبرها